کد خبر ۱۱۵۱۱۲ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۷

افتتاح ۵۸ پروژه کشاورزی قم در دهه فجر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی در ایام الله دهه فجر گفت: ۵۸ پروژه با اعتبار ۹۵۰ میلیارد ریال با حضور مسئولان استانی افتتاح شده و در اختیار مردم و بهره برداران بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایسنا، محمدرضا حاجی رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و نام شهدا انقلاب اظهار کرد: در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از جمله وظایفی که سازمان جهاد کشاورزی استان قم بر عهده دارد تامین امنیت غذایی بوده و در استان قم سازمان جهاد کشاورزی ماموریت دارد که تولید ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت غذایی نیز وظایف مهمی بر دوش سازمان جهاد کشاورزی استان قم قرار دارد، گفت: در ایام الله دهه فجر وظیفه داریم فعالیت‌ها، ظرفیت‌ها و کارکردهای این سازمان را به مردم و مسئولان معرفی کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه مسولیت کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر برعهده این سازمان است، تصریح کرد: جلسات هماهنگی با حضور اعضا برگزار شده است و سازمان جهاد کشاورزی برنامه های پیش بینی شده را در دهه فجر عملیاتی خواهد کرد.

وی به صدا درآمدن زنگ انقلاب، برگزاری مسابقات قرآن روستایی و عشایری و تشکیل میز خدمت را از جمله برنامه های ایام الله دهه فجر ذکر کرد و گفت: در خصوص برپایی جلسات میز خدمت در طول سال نیز نسبت به این مهم اهتمام داشته‌ایم و در ایام الله دهه فجر به تفکیک شهرستان های قم، جعفرآباد و کهک با تشکیل جلسات میز خدمت با حضور مدیران سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه های تابعه به بررسی مشکلات مردم خواهیم پرداخت.

حاجی رضا با اشاره به وجود ۶۰ شهید و ۵۰۰ جانباز در خانواده جهاد کشاورزی استان قم گفت: این دهه فرصت خوبی برای دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان است.

وی با اشاره به کلنگ زنی پردیس دهکده فناوری استان قم به ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: امیدواریم که بتوانیم از تمام ظرفیت شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی در ایام دهه فجر گفت: ۵۸ پروژه با اعتبار ۹۵۰ میلیارد ریال با حضور مسولان استانی افتتاح شده و در اختیار مردم و بهره برداران بخش کشاورزی قرار می‌گیرد و با افتتاح این پروژه ها ۷۷۲ اشتغال مستقیم در بخش روستایی ایجاد خواهد شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

حاجی رضا تصریح کرد: پروژه های قابل افتتاح در این ایام شامل پروژه های آب و خاک، آبیاری کم فشار و پرفشار، سامانه های نوین آبیاری، احیا و مرمت قنات، سه واحد پرورش گوساله پرواری، یک واحد پرورش ماهیان سردآبی، سه واحد بسته بندی حبوبات، خشکبار، تخم مرغ و تخم بلدرچین و افتتاح فاز نخست یک واحد گلخانه می‌باشد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com