کد خبر ۱۱۵۱۲۹ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۶

۳۲۹ کلاس درس با 690 میلیارد تومان هزینه در قم ساخته می‌شود

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم از احداث ۳۲۹ کلاس درس با ۷۵ هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا و ۶۹۰ میلیارد تومان هزینه خبر داد و گفت: از دهه فجر سال گذشته تا امسال، تجهیزات هنرستانی، کلاسی و اداری فضاهای آموزشی استان با ۴۰ میلیاد تومان هزینه بهبود یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، احمدرضا اجتهادی با تبریک فرارسیدن ایام چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت های اداره کل متبوع خود از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال پرداخت و اظهار کرد: در این مدت ۲۱ واحد آموزشی و پرورشی با ظرفیت ۱۳۶ کلاس درس و با زیربنای ۲۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا در استان قم افتتاح شده که اعتبار مجموع این پروژه ها، ۲۲۸ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: این اداره کل در حال حاضر ۳۳ پروژه آموزشی و پرورشی را با ظرفیت ۳۲۹ کلاس درس در زیربنایی به متراژ ۷۵ هزار و ۷۰۰ مترمربع در دستور کار دارد که مجموع ۶۹۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه ها توسط دولت و خیّرین تأمین شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم همچنین به ایمن و استانداردسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس استان در یک سال گذشته توجه داد و گفت: در این مدت سیستم های گرمایشی و سرمایشی ۳۶ مدرسه با مجموع ۳۵۰ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان ایمن سازی شده است.

اجتهادی در ادامه خاطر نشان کرد: از دهه فجر سال ۱۴۰۰ تا دهه فجر سال ۱۴۰۱، تجهیزات هنرستانی، کلاسی و اداری برخی فضاهای آموزشی استان نیز با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیاد تومان بهبود یافته که نسبت به مدت مشابه قبلی، سه و نیم برابر شده است.

اجتهادی سپس به موضوع آسفالت و ایزوگام مدارس اشاره و تصریح کرد: آسفالت محوطه ۷۶ مدرسه به مساحت ۱۱۵ هزار مترمربع و ایزوگام پشت بام ۵۰ فضای آموزشی به مساحت ۲۸ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان بخش دیگری از فعالیت های انجام گرفته توسط این اداره کل در یک سال گذشته بوده است.

وی افزود: تعمیر اساسی و رفع فوریت های بحرانی ایجاد شده در برخی دیگر از مدارس با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان نیز از دهه فجر سال ۱۴۰۰ تا دهه فجر سال جاری به همت همکاران اداره کل نوسازی مدارس استان انجام شده است.  

اجتهادی از پیگیری توانمندسازی و فرهنگ سازی در مدارس استان برای تحقق درآمد پایدار با ایجاد نیروگاه های خورشیدی و واحدهای تجاری سخن گفت و اضافه کرد: در یک سال گذشته، دو نیروگاه 20 کیلوواتی خورشیدی در مدارس استان توسط خیرین اجرایی شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم در پایان ابراز امیدواری کرد با تأمین اعتبارات لازم توسط دولت و خیرین، امر نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با شتاب بیشتری در روزهای باقیمانده از سال جاری و همچنین در سال آینده پیگیری و دنبال شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com