کد خبر ۱۱۵۱۳۲ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۹

۲۵ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در کشور تخصیص یافت

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی در کشور تخیص داده شده است، گفت: واگذاری زمین، آپارتمان و اساسا خانه‌دار کردن مردم یک اتفاق بزرگ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی استانداری قم، فرزانه صادق‌ روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان قم با اشاره به اقدام های ویژه در طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: در مباحث مختلف این طرح بررسی‌های متعدد و کار کارشناسی انجام شد و تمام مسائل و موضوع های زیست محیطی، اجتماعی، زیرساختی و غیره در آن دیده شده است.

وی افزود: پروژه مسکن مهر یک ابرپروژه بوده ولی آسیب شناسی‌ای که در این پروژه انجام شد را تلاش کردیم در پروژه نهضت ملی آن‌ها را رفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم یک نسخه واحد را برای تمام کشور عملیاتی کنیم، خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی در نهضت ملی مسکن این است که حتی الامکان تعداد طبقات در پروژه‌های ویلایی‌ساز را کاهش دهیم.

صادق در بخش دیگری از سخنانش الحاقات زمین روستایی را مدنظر قرار داد و گفت: دغدغه اصلی در این موضوع باید کاری باشد که به ساخت مسکن و تحویل آن به افراد واجد شرایط منتهی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خوشبختانه تنوع ساخت مسکن در قم وجود دارد، تصریح کرد: تلاش‌های بسیاری در تامین زمین و ساخت مسکن درحال انجام است ولی باید مراقب باشیم سوداگری در این پروژه شکل نگیرد.

وی با اشاره به اینکه بافت مرکزی شهرها قلب تپنده شهرها هستند، یادآور شد: در بافت فرسوده باید اقدام های ویژه‌ای انجام شود؛ چراکه در این مناطق که هویت اصلی شهرها هستند دارای مسائل و مشکلات بسیاری هستیم.

اجازه ساخت آپارتمان در شهرهای قم صادر نمی‌شود

استاندار قم نیز در این جلسه گفت: در کهک و شهرهای دیگر مبنای اصلی ساخت مسکن ویلایی است و هیچ اجازه‌ای برای آپارتمان‌سازی صادر نمی‌شود.

سید محمدتقی شاهچراغی برالزام الحاق زمین‌هایی بدون مشکل به روستاها تاکید کرد و گفت: باید هر زمینی که به روستاها الحاق می‌شود در حوزه زیرساخت‌های آب، برق، گاز و غیره مشکلی در خدمت‌رسانی وجود نداشته باشد.

وی افزود: این زمین‌ها الحاق به مناطق روستایی است و به هیچ عنوان تحت عنوان شهر جدید نیست چراکه شهرهای جدید دارای قوانین و دستورالعمل‌های خاص خود هستند.

وی با بیان اینکه سرعت ساخت مسکن در طرح نهضت ملی ضرورت بسیاری دارد، عنوان کرد: باید ضمن تمرکز بر نکات زیست محیطی و پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی با سرعت هرچه بیش‌تر این طرح‌ها را در قم به پیش ببریم.

شاهچراغی با اشاره به اینکه در استان قم حدود ۶۲ هزار نفر واجد شرایط مسکن هستند، خاطرنشان کرد: اولویت نخست افراد واجد شرایط هستند، طبق رایزنی‌های انجام شده، و صاحبان صنایع نیز آمادگی همکاری در احداث مسکن کارگری را دارند.

استاندار قم با اشاره به اینکه قرارداد ۱۴ هزار واحد مسکن ملی منعقد شده است، یادآور شد: در شهر قم امکان الحاق زمین وجود ندارد و باید به سمت الحاقات در شهرهای تابعه حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه ظرف مدت یکسال گذشته اقدام های بزرگ و خوبی در قم رقم خورده است، ابراز کرد: باید این اقدام ها به مردم اطلاع‌رسانی شود تا شاهد امیدآفرینی در جامعه باشیم.

شاهچراغی با اشاره به اینکه کشور قوی و غنی داریم، بیان کرد: موانع و مشکلات به برکت خون شهدا رفع خواهند شد ولی مهم‌ترین موضوع این است که پای کار انقلاب اسلامی بمانیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com