کد خبر ۱۱۶۰۸۲ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۹
امام جمعه قم:

انتظار شهدا از مردم حراست از انقلاب اسلامی است

امام جمعه قم گفت: شهدا از جامعه متوقع هستند تا از انقلاب حراست کنند و انتظار دارند که همه ما از فرصت ماندن در این دنیا به شیوه مطلوب استفاده کرده و در راه اسلام و انقلاب هزینه کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، در مراسم یادواره ۱۵۹ شهید بخش خلجستان که همزمان با روز شهید و به میزبانی شهرداری دستجرد در سالن ورزشی فرهنگی شهید چمران این شهر برگزار شد، با بیان اینکه شهدا زنده هستند و نزد پروردگار خود روزی دریافت می‌کنند، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های شهدا مراقبت از مؤمنان حاضر است؛ شهدا حامی مؤمنان هستند و سنگ‌ها را از سر راه آنان برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه شهدا بر عملکرد ما نظارت می‌کنند که با میراث ایران اسلامی و انقلاب چه می‌کنیم، گفت: شهدا از خانواده‌هایشان و اقشار مختلف جامعه متوقع هستند تا از انقلاب اسلامی حراست کنند و انتظار دارند که همه ما از فرصت ماندن در این دنیا به شیوه مطلوب استفاده و در راه شهدا هزینه کنیم.

امام جمعه قم، خون شهدا را منشأ بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی به برکت استفاده از فرصت‌ها تا به امروز مانده و روز به روز نیز بر عظمت آن افزوده می‌شود.

وی ماه شعبان را ماه نشاط مؤمنان دانست و با بیان اینکه شعبان فرصتی برای نیرو گرفتن و آماده شدن برای ماه مبارک رمضان است، گفت: شادی و نشاط در اسلام که در ماه شعبان تأکید بیشتری شده، هدفمند است، چرا که موجب آمادگی مؤمن برای عبادت بهتر می‌شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com