کد خبر ۱۱۶۱۲۸ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۰

درآمد قم نسبت به سال گذشته 107 درصد رشد داشته است

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان قم از رشد ۱۰۷ درصدی درآمد استان در 11 ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ خبرداد و گفت: این آمار بدون فشار به کسبه و فعالان خرد محقق شده است چراکه ۹۵ درصد درآمد مالیاتی استان، توسط حدود ۵۰۰ شرکت و واحد صنعتی و تولیدی بزرگ و‌ کلان تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان قم، مهدی فراهانی در جلسه ستاد درآمد و‌ تجهیز منابع استان، با اشاره به اینکه درآمد استان قم نسبت به مصوب یازده ماهه سالجاری در بودجه، رشد ۲۶ درصدی داشته است، اظهار کرد: عمده ترین بخش درآمد استان‌ها در سراسر کشور از طریق مالیات تامین می‌شود که استان قم در این دوره یازده ماهه، شاهد افزایش ۲۷ درصدی وصول درآمدهای مالیاتی نسبت به مصوب بوده است.

وی تصریح کرد: وصول مالیات مضاعف نسبت به مصوب، بدون فشار به مودیان حقیقی مالیاتی بوده و با کشف منابع مالیاتی جدید، تکمیل و تجمیع بانک های اطلاعاتی مودیان و بستن راه‌های فرار  مالیاتی اتفاق افتاده است.

نماینده وزیر اقتصاد در استان قم مطرح کرد: قطعا وصول مالیات  در استان، امسال و سال آینده بدون فشار به کسبه و فعالان خرد بوده و خواهد بود؛ چراکه ۹۵ درصد درآمد مالیاتی استان، توسط حدود ۵۰۰ شرکت و واحد صنعتی و تولیدی بزرگ و‌ کلان تامین میشود و تنها ۵ درصد درآمد مالیاتی توسط کسبه و فعالان اقتصادی خرد، تامین می شود.

فراهانی در ادامه بر گسترش و ارتقا فرهنگ سازی مالیاتی در استان اشاره کرد و بر آگاه سازی عموم جامعه درباره نقش درآمدهای مالیاتی بر عمران و آبادی شهر، تاکید کرد تا پرداخت مالیات توسط مودیان حقیقی و‌ حقوقی، با طیب خاطر و با انگیزه نقش آفرینی در توسعه استان، انجام گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم در پایان افزود: یکی از مصادیق هزینه کرد و محل های مصرف مالیات پرداختی توسط همشهریان عزیز، مبلغی بالغ بر هزار و پانصد میلیارد تومان است که امسال در پروژه های عمرانی نیمه تمام شهری  و ارائه خدمات عمومی توسط شهرداری قم به مصرف رسیده و می رسد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com