کد خبر ۱۱۶۱۵۹ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۶
خطیب نماز جمعه قم:

همه جریانات سیاسی حامی شکل‌گیری ارتباطات با کشورهای همسایه باشند

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به دیپلماسی منطقه‌ای دولت سیزدهم گفت: جناح‌ها و جریانات سیاسی در آستانه این حرکت خوب و پسندیده با موضع‌گیری و تسویه‌حساب‌ها مانع ایجاد این ارتباطات سازنده نشوند و اجازه بدهند مشکلات مردم در زمان بهتر و کمتری حل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با تقدیر از برگزاری با شکوه مراسم‌های نیمه شعبان در سراسر کشور اظهار داشت: باید از تمامی کسانی که در زمینه برپایی و ایجاد فضای جشن و سرور نیمه شعبان به خصوص در مسجد مقدس جمکران تلاش کردند قدردانی کنیم.

خطیب جمعه قم گفت: نوروز و سال جدید بشارت بهار را می‌دهد و نوروز به معنای روز نو است و عظمت اسلام به گونه‌ای است که فرهنگ‌های ملی را با فرهنگ دینی آمیخته است و به همین دلیل در زمان تحویل سال دعای زیبا تحویل سال را می‌خوانیم و امام علی (ع) نیز فرمودند هر روزی که در آن گناهی نباشد عید است.

وی با اشاره به اوصاف ماه مبارک رمضان بیان داشت: این ماه، ماه خدا، طهارت، آزمایش، تسویه ناخالصی‌ها، قیام برای خدا، نزول قرآن، روزه، مهمانی خدا و رحمت الهی است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: در این ماه شیطان به زنجیر کشانده می‌شود و دعا مستجاب است و ماه رمضان در حقیقت ماه دستگیری از نیازمندان است.

وی عنوان داشت: در همزمانی بهار طبیعت با ماه بندگی می‌بایست تکامل روحی و معنوی را پیدا کنیم و پایان رمضان را جشن پیروزی بر شیطان و نفس اماره بگیریم.

انتقاد از آمار بالای تلفات جاده‌ای

وی با اشاره به سفرهای نوروزی بیان داشت: خانواده‌های در این ایام سفر می‌کنند اما آمارهای کشته‌ها و تلفات جاده‌ای کم نیست و باید خانواده‌ها، پلیس، وزارت راه و هلال احمر در این زمینه تمهیدات لازم را بیندیشند چرا که یک نفر تلفات نیز زیاد است و آمار ارائه شده خوشآیند جامعه نیست.

امام جمعه قم تاکید کرد: حرکت ماه مبارک رمضان را باید حفظ کرد و روزه خواری در جامعه اسلامی نباید رخ دهد و کسانی که نمی‌توانند روزه بگیرند نباید در جامعه این اقدام را انجام دهند و باید حریم و حرمت ماه رمضان را حفظ کرد.

موانع تولید باید از میان برداشته شود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شعار سال نباید به فراموشی سپرده شود و گرچه شرکت‌های دانش بنیان اقدامات خوبی انجام دادند اما کافی نیست و در زمینه تولید باید موانع را از میان برداریم.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر بیان داشت: این حوادث را در طول سال‌های بعد از انقلاب ندیده بودیم که دشمن با تمام امکانات به صحنه آمد و کسانی که معتقد به انقلاب بودند تردید پیدا کردند که چه خواهد شد اما با بصیرت ملت، هدایت رهبری و دستگاه‌های مسئول نقشه‌های دشمنان رو به افول رفت و باید در صحنه بمانیم که دشمنان دست بردار نیست.

وی گفت: در راهپیمایی ۲۲ بهمن و ۱۳ آبان امسال ملت ایران حماسه آفرید و حضور آنان برای دشمنان رعب آور بوده است.

خطیب جمعه قم افزود: همه سلایق در ۲۲ بهمن به میدان آمدند و دشمن احساس کرد این ملت قابل پیش بینی نیست که بین مشکلات اقتصادی و اصل انقلاب در عین بیان انتظارات حل مشکلات اما در دفاع از انقلاب اسلامی در میدان حاضر است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: حوادث تلخی در این ایام داشتیم از جمله حادثه شاهچراغ که البته این حضور ملت در صحنه و عزم و اداره الهی بر همه اینها غلبه می‌کند.

تحرکات خوبی در زمینه مسائل سیاسی و ارتباط با کشورهای همسایه رخ داد

وی ابراز داشت: تحرکات خوبی در ماه آخر سال در زمینه مسائل سیاسی و ارتباط با کشورهای همسایه رخ داد که توافق با عربستان از جمله آنان بوده است و گروه‌های سیاسی نباید در این زمینه دعوا و تسویه حساب سیاسی داشته باشند چرا که دشمن این شرایط را می بیند.

وی ادامه داد: کشور ما با تمامی کشورها ارتباط دارد به غیر از رژیم صهیونیستی و حتی آمریکا هم اگر رفتار خود را اصلاح کند بحثی در این زمینه نیست.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: این روزها رژیم اشغالگر قدس دچار تزلزل شده است و این مسائل بشارت است و آنان روی ایران حساب باز کردند که روزی می‌تواند آنان را از بین ببرد در عین حال بیان می‌کنند که حوادث داخلی آنان را زودتر از بین خواهد برد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com