کد خبر ۱۱۷۴۴۴ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۷
آیت‌الله حسینی بوشهری:

هنر راه آسان انتقال مفاهیم دینی در جامعه امروز است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز با زبان هنر می‌توان بسیاری از مسائل دینی را بدون حساسیت به جامعه منتقل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی استان قم، ضمن تبریک ایام دهه مبارک کرامت، اظهار کرد: باید مسیر زندگی انسان در راستای مسیری باشد که اهل بیت(ع) برای ما درنظر گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای موفق انقلاب اسلامی است، مطرح کرد: این مجموعه به عنوان فرزند انقلاب هر روز یک حرکت رو به رشد دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ظرفیت جهاد دانشگاهی یاد کرد و گفت: افرادی که جذب این مجموعه می‌شوند با فکر و استعداد خود از انگیزه‌های بسیاری برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در این مجموعه زمینه رشد برای افراد فراهم است، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند آینده بسیار درخشانی را برای کشور رقم بزند.

آیت الله حسینی بوشهری برگزاری چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت را مدنظر قرار داد و افزود: در برگزاری جشنواره‌های این چنینی باید به نکات مختلفی توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه هنر امروز نقش بی‌بدیلی در انتقال پیام و مفاهیم دارد، خاطرنشان کرد: امروز با زبان هنر می‌توان بسیاری از مسائل دینی را بدون حساسیت به جامعه منتقل کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در استفاده از هنر باید چارچوب‌های اصلی مدنظر باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه این جشنواره به نام امام زمان(عج) است، باید ضوابط خاصی در آن اندیشیده شود.

گفتنی است آیین اختتامیه جشنواره ملی مهدویت روز دوشنبه ۸ خردادماه در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار خواهد شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com