کد خبر ۱۱۷۴۸۳ انتشار : ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۹
اختصاصی قم‌نا/

بار سیاسی متروی قم برای چه کسی است؟!

محمدرضا انگشت‌باف مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم اخیرا طی گفت‌وگویی تلویحا به سیاسی‌کاری در روند ساخت متروی قم اعتراف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محمدرضا انگشت‌باف مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم اخیرا طی گفت‌وگویی تلویحا به سیاسی‌کاری در روند ساخت متروی قم اعتراف کرد.

وی در این گفت‌وگو با بیان اینکه در صورت تامین واگن، خط A متروی قم آماده تست گرم و پس از آن آماده مسافرگیری است، موعد راه‌اندازی مترو را به عملکرد دولت در تامین واگن گره زد.

این درحالی است خط A مترو، با کاستی‌های فراوانی مواجه است و در عمل هنوز با راه‌اندازی کامل فاصله قابل تاملی دارد. برای نمونه هفته گذشته، دستگاه تهویه هوای یکی از ایستگاه‌ها کارگذاری شد و هنوز سیستم سیگنالینگ، تخلیه دود و تهویه هوای بسیاری از ایستگاه‌ها نصب نشده است.

انگشت‌بافاولین مسئول حوزه مدیریت شهری نیست که مدعی از تکمیل خط A متروی قم شده است و پیش از این نیز مسئولان مختلف شهرداری و شورای شهر نیز طی چند سال اخیر از بهره‌برداری چهار ماهه این خط در صورت تامین واگن خبر داده بودند.

اظهارات مکرر مسئولان مدیریت شهری قم در خصوص بهره‌برداری از مرحله اول متروی قم، در حالی که زیرساخت‌های استاندارد استفاده از این خط هنوز تامین نشده است؛ بیم این را ایجاد می‌کند که متروی قم نیز اسیر «سیاسی‌کاری» مسئولان شده و در نهایت به سرنوشت مونوریل دچار شود!

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com