کد خبر ۱۱۷۴۸۶ انتشار : ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۴
به همت حوزه هنری قم؛

شصت و ششمین محفل شعرخوانی «مهر و ماه» در قم برگزار شد

شصت و ششمین محفل شعرخوانی «مهر و ماه» با حضور شاعران قمی در خانه موزه شهیدان زین الدین برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، محفل شعرخوانی مهر ماه با حضور شاعران شهر قم و سید محمد جواد شرافت در جایگاه مجری کارشناس برگزار شد.

در ابتدای برنامه سید محمدجواد شرافت با برشمردن برخی رویدادهای یک ماه گذشته به تعدادی از مجموعه آثار منتشر شده شاعران شهر قم اشاره کرد. از جمله؛ «آبی‌ها» سروده محمد غفاری، «آنات» سروده حامد طونی، «شبانماه» سروده فاطمه عارف‌نژاد و «صبح تازه‌دم» سروده عاطفه جوشقانیان.

در این نوبت از محفل «مهر و ماه» که در خانه موزه شهیدان زین‌الدین برگزار شد، تعداد قابل توجهی از شاعران قمی آثارشان را ارائه نمودند که برخی از آنها با موضوعاتی متناسب با مناسبت‌های روز مانند؛ دهه کرامت، دفاع‌مقدس و آزادسازی خرمشهر سروده شده بود. حسن خسروی وقار، سید جواد میرصفی، سید علی نقیب، نجمه سادات هاشمی، میثم داودی، فاطمه زاهد مقدم، محمدمهدی خان‌محمدی، راضیه مظفری، مهدیه‌نژاد ابراهیمی، علی اصغر طلوعی، سید محمد حسین آل مجتبی، رضا ابوذری، فاطمه سادات آل مجتبی، عاطفه خرمی و حامد طونی از جمله شاعرانی بودند که اشعارشان را برای حاضران قرائت کردند.

همچنین سید علی نقیب مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم در فرصتی از برنامه پشت تریبون قرار گرفت و به معرفی برنامه‌های واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم پرداخت. وی چهارشنبه را روز تخصصی شعر در حوزه هنری قم خواند و گفت: چهارشنبه اول هر ماه محفل «مهر و ماه»، چهارشنبه دوم «بهار نارنج»، چهارشنبه سوم ماه محفل ترانه سرایان قم «سرناد» و چهارشنبه پایانی هر ماه «قمپز»، برگزار می‌شود. وی همچنین از برگزاری دوره تخصصی یکساله پرورش شاعر با عنوان «سرآغاز» خبر داد که به زودی فراخوان آن منتشر خواهد شد.

در پایان محفل نیز با نظر و رأی حاضران سه شعر قرائت شده به عنوان شعر ماه محفل «مهر و ماه» انتخاب شد و به همین مناسبت از سید محمدجواد میرصفی، میثم داودی و خانم محمدی به عنوان صاحبان آثار برگزیده تجلیل شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com