کد خبر ۱۲۲۶۲۲ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۷

خبرنگارانی که با خاموشی‌شان تاریخ را نوشتند

در پی شهادت دو خبرنگار دیگر، شمار شهدای خبرنگار در غزه پس از آخرین لشکرکشی این رژیم به 140 تن رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، این آمار امروز پانزدهم فروردین ماه از سوی دفتر رسانه‌های دولتی در غزه و  پس از شهادت «محمد السید ابوسخیل» مجری و سردبیر رادیو صوت القدس غزه و شهادت «طارق السید ابو سخیل» روزنامه‌نگار و سردبیر دیجیتال این رادیو، منتشر شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده این دو خبرنگار در جریان حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مجتمع بیمارستانی پزشکی الشفاء واقع در غرب باریکه غزه به شهادت رسیده‌اند.

آمار خبرنگاران جان‌باخته در جنگ غزه در مقایسه با جنگ‌های بزرگتر دیگر همچون جنگ جهانی دوم رقمی قابل تامل است و بر اساس گزارش بنیاد «انجمن آزادی» مستقر در واشنگتن، در طول حدود شش سال جنگ جهانی دوم (۱۹۴۵-۱۹۳۹) که خونین‌ترین جنگ جهان مدرن شناخته می‌شود و جان ده‌ها میلیون نفر را گرفت، ۶۹ روزنامه‌نگار جان خود را از دست دادند.

به گزارش این انجمن، در جریان اشغال ویتنام توسط آمریکا که نزدیک به ۲۰ سال به طول انجامید هم ۶۳ روزنامه‌نگار و در جنگ شبه‌جزیره کره که سه سال طول کشید ۱۷ روزنامه‌نگار کشته شدند.

رژیم صهیونیستی در هفته‌های اول جنگ در بیانیه‌ای که مخاطب آن خبرگزاری‌های بین‌المللی بودند اعلام کرد که نمی‌تواند امنیت خبرنگارانی را که در نوار غزه فعالیت می‌کنند، تضمین کند و گزارش‌های متعددی نیز از حمله تعمدی به خبرنگاران و ساختمان‌های تلویزیون‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی در غزه وجود دارد.

به همین خاطر در شرایط فعلی، خبرنگاری در غزه بیش از آن که شغل باشد، به یک رسالت تبدیل شده است و خبرنگاران با علم به تمامی خطرهای موجودی که در نهایت ممکن است به قیمت جان آنان تمام شود؛ در میدان‌ حضور داشته و با قلم، دوربین و میکروفون خود، برگ‌های دیگری از جنایات رژیم اشغالگر قدس در تاریخ به ثبت می‌رسانند.

خبرنگارانی که با شهادت خود نیز تاریخ‌ساز می‌شوند و نشان دادند که ارتش اسراییل در خاموشی و خفه کردن صدای رسانه نیز از خونخوارترین و جنایتکارترین ارتش‌های جانی دنیا نیز پیشی گرفته است.

ارتش اسرائیل به دلیل بمباران و گلوله‌باران بی‌امان و بی‌رویه نوار غزه که تاکنون جان نزدیک به ۳۳ هزار فلسطینی اکثرا غیرنظامی را گرفته به نقض قوانین جنگ متهم شده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com