کد خبر ۲۶۵۴۳ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۶
آیت‌الله جوادی آملی:

گرفتاری اصلی ما فضای حقیقی است نه مجازی/ زیر میزی گرفتن مرض است

یکی از مرجع تقلید با تأکید بر اینکه گرفتاری اصلی ما فضای حقیقی است نه فضای مجازی، گفت: ما گرفتار فضای حقیقی هستیم نه فضای مجازی، در جایی که اندیشه و فکر وجود داشته باشد، حقیقت وجود دارد.

به گزارش قم نا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار اسدالله دهناد سرپرست مخابرات کشور اظهار کرد: ما باید حقیقت‌پذیر، حقیقت‌مند و حق‌مدار باشیم؛ متأسفانه بسیاری از افراد شخص‌محور یا حزب و جناح محور هستند.
وی وجود چنین مسئله‌ای را موجب بروز مشکلات جدی در جامعه دانست و گفت: اگر کسی حق‌مدار و حق‌محور بود، وقتی بازنشست شد با آبرومندی بازنشست می‌شود؛ باید از بروز انحرافات اخلاقی در عرصه خدمت رسانی مراقبت کرد.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر اینکه ما باید بتوانیم در برابر فضای حقیقت کارهای حقیقی بکنیم و بدانیم که کارهای فنی و امثال آن مقدمه کار است گفت: ما نباید منتظر باشیم که کسی به ما پیام را برساند، شما باید خودتان پیام آفرین باشید.

وی استفاده از توانایی‌های علمی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی را امری مهم دانست و یادآور شد: برای به دست آوردن محتوا در این مسیر باید با اساتید دانشگاه و حوزه و کسانی که درد دین دارند و دغدغه اصلاح جامعه دارند، تعامل برقرار کرد.

آیت‌الله جوادی آملی خانواده را از مسائل مهم در جامعه اسلامی برشمرد و یادآور شد: خانواده، ازدواج جوانان، خطر بالا رفتن سن ازدواج و پایین آمدن سن فحشا از جمله مسائل موجود در جامعه است که باید در تمام عرصه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به توصیه‌ها و پاداش‌های تبیین شده در آیات و روایات اسلامی درباره ازدواج گفت: باید در این عرصه با فرهنگ سازی و مقابله با ترویج ضد ارزش‌ها موانع را کنار زد و جوانان را به این مسئله ترغیب کرد.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه در جامعه بشری، در بسیاری از عرصه‌های علمی و اخلاقی تنزل وجود داشته است گفت: اینکه هر ساله چند همایش برای بیماری‌های مشترک انسان و دام برگزار می‌کنند، نشان دهنده این مسئله است. مگر می‌شود انسان و دام بیماری مشترکی داشته باشند؟ زیرمیزی و روی میزی مرض است، کسی که همسر دارد و به دیگران نگاه می‌کند او مریض است، این‌ها مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه گرفتاری اصلی ما فضای حقیقی است، نه فضای مجازی خاطرنشان کرد: ما گرفتار فضای حقیقی هستیم نه فضای مجازی، در جایی که اندیشه و فکر وجود داشته باشد، حقیقت وجود دارد.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: شما باید پای صحبت‌های اندیشمندان حوزه و آنها که درد دین دارند بنشینید و حرف‌هایی آنها که کم هم نیستند را از طریق سیستم مخابراتی به جامعه منتقل کنید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com