کد خبر ۲۹۴۳۸ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۱
معاونت نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم:

انشعاب‌های آب مسکونی از غیرمسکونی تفکیک شود

معاونت نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: برای مدیریت بهتر منابع آبی باید انشعاب‌های غیرمسکونی مانند دامداری‌ها از انشعابات مسکونی در روستاها تفکیک شوند.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، محمد احمدی جبلی با بیان اینکه انشعاب‌های آب و فاضلاب به دو دسته مسکونی و غیرمسکونی تقسیم می‌شوند، گفت: انشعاب‌های مسکونی آنهایی هستند که صرفا در حدود متعارف مصارف آشامیدنی آب و بهداشت و دفع فاضلاب خانگی بوده و به واحدهای مسکونی واگذار می‌شود.

معاونت نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، انشعاب مصارف تجاری، عمومی و دولتی، تولیدی و صنعتی را از انشعاب‌های غیرمسکونی عنوان کرد و افزود: تفکیک این انشعاب‌ها از همدیگر امری ضروری است.

وی تصریح کرد: انشعاب‌های آب و فاضلابی که برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از صنایع، کارخانه‌ها، استخراج معادن، صنایع کشاورزی و دامداری‌ها اخذ می‌شوند در گروه انشعاب‌های تولیدی و صنعتی بوده و کسانی که از انشعاب مسکونی برای اینگونه مصارف استفاده می‌کنند باید آن را از هم تفکیک کنند.

احمدی جبلی با تأکید بر اینکه انشعاب‌های مسکونی، کشاورزی و دامداری در روستاها باید از هم تفکیک شوند، افزود: این امر می‌تواند در اصلاح الگوی مصرف و مدیریت آب بسیار مؤثر باشد.

وی عنوان کرد: در برخی از روستاها دامداری‌ها در منازل مسکونی یا در مجاورت آنها قرار گرفته و از انشعاب مسکونی برای مصرف دام خود نیز استفاده می‌کنند که این کار چالش اساسی مدیریت مصرف آب در اینگونه روستاهاست.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم به همکاری و مشارکت اهالی این روستاها با شرکت آبفار برای شناسایی و تفکیک انشعاب‌های دامی از مسکونی اشاره کرد و گفت: با این جداسازی می‌توانیم تولید و مصرف آب را بهتر برنامه‌ریزی و مدیریت کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com