کد خبر ۲۹۵۴۶ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم خبر داد:

همکاری سه مجموعه مهم فرهنگی برای ساماندهی مراسم مذهبی در قم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: سه مجموعه مهم متشکل از فعالان فرهنگی برای ساماندهی تشکل‌های دینی و مراسم مذهبی اهتمام جدی دارند.

به گزارش قم نا ، جلسه مشترک اعضای شورای هیئات مذهبی، اعضای کانون مداحان و شاعران آئینی و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان قم پیش از ظهر سه شنبه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در این جلسه با اشاره به استقرار دبیرخانه این سه مجموعه مهم فرهنگی در اداره کل تبلیغات اسلامی اظهار کرد: اعضای این سه مجموعه، افرادی تأثیرگذار و نقش‌آفرین در مقوله فرهنگی و دینی در استان به شمار می‌آیند که رسالت مشترکی دارند و آن اشاعه فرهنگ غنی اسلام در جامعه است.

وی با ابراز امیدواری از ساماندهی تشکل‌های دینی و مراسم مذهبی در استان با همفکری و وحدت رویه این سه مجموعه، گفت: اگر این مجموعه‌ها به شایستگی به وظایف خود عمل کنند، جامعه از این رهگذر منتفع خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسکندری تأکید کرد که هر کدام از این سه گروه جلسات و شرح وظایف تعریف شده‌ای دارند، اما جلسات مشترک می‌تواند در اجرایی شدن برنامه‌ها موثر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با ذکر نمونه‌ای از تأثیر این هم‌افزایی گفت: گاهی کانون مداحان و شاعران آئینی و شورای هیئات مذهبی دستورالعمل‌ها و مصوباتی دارند که ممکن است در اجرا متوقف شود، اما اگر این موضوعات و موانع در جلسه مشترک با ستاد شئون مطرح شود، چون ستاد شئون فرهنگی دارای قدرت اجرایی است و نمایندگان مختلفی از دستگاه‌های سیاسی، اجرایی و امنیتی در آن شرکت دارند، تاثیر بیشتری دارد.

ابراز تأسف از صدور برخی مجوزهای چاپ

محمدعلی مجاهدی، رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی استان قم نیز در این جلسه با ابراز تأسف از صدور مجوز برای انتشار مجموعه اشعاری که صلاحیت چاپ ندارند، اظهار کرد: استان قم الگوی سایر استان‌های کشور است. اگر در قم، طراحی و اجرای مراسم عزاداری همراه با خرافه باشد، این رویه به سایر استان‌ها سرایت می‌کند و می‌تواند یک فاجعه مصیبت باری بر اصل مصیبت عاشورا به وجود آورد، بنابراین باید چاره‌اندیشی کرد و جلوی بعضی از جلسات و مراسم غیرعقلانی را گرفت.

حجت‌الاسلام سیدمحمد چهل اخترانی رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم نیز در این جلسه گفت: عملکرد هیئات مذهبی استان قم بسیار خوب است ولی بعضی از افراد در هیئات مذهبی دچار آسیب‌هایی هستند که مورد تذکر قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: البته جلسات همفکری با روسای هیئات مذهبی که با پیشنهاد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در این اداره کل برگزار می‌شود می‌تواند به مشکلات موجود در بعضی هیئات مذهبی پایان دهد.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com