کد خبر ۳۰۴۷۷ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در نشست با فرماندار و بخشداران قم:

امور تبلیغی روستاهای قم هیئت‌امنایی می‌شود

- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از هیئت امنایی شدن فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در روستاهای قم خبر داد و گفت: بخشداران، اعضای شوراهای اسلامی روستا و دهیاران در اجرایی شدن این طرح نقش مهمی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، ساماندهی امور فرهنگی و تبلیغی در روستاهای استان قم قبل از ظهر دوشنبه در جلسه‌ای با حضور مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان، فرماندار و بخشداران قم مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

حجت‌الاسلام عباس اسکندری در این جلسه به تشریح جزئیات طرح هیئت امنایی کردن امور تبلیغی و فرهنگی روستاها در زمینه امور روحانیون مستقر، هیئت‌های مذهبی و اعزام مبلغان دینی پرداخت.

وی با بیان اینکه مردمی شدن امور فرهنگی و تبلیغی به ماندگاری و توسعه این فعالیت‌ها می‌انجامد، گفت: مصلحت نظام اسلامی ایجاب می‌کند که این امور را با اراده‌ها و توانمندی‌های مردم گره بزنیم.

تبلیغ دین را نباید با اراده دولت‌ها گره بزنیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تأکید کرد: هیچ انگیزه سیاسی یا شخصی در کاری که مردم انجام می‌دهند وجود ندارد، چون مردم به دین و ائمه اطهار(ع) اعتقاد و ارادت خاصی دارند و در این راه با عشق و تلاش خالصانه کار می‌کنند.

حجت‌الاسلام اسکندری با بیان اینکه تبلیغ دین را نباید با اراده دولت‌ها گره بزنیم، تصریح کرد: وقتی صحبت از مردمی شدن امور فرهنگی و تبلیغی می‌شود، معنایش این نیست که دولت هیچ وظیفه‌ای در این زمینه ندارد، بلکه دولت اسلامی وظیفه دارد در زمینه توسعه زیرساخت‌های فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در حوزه دین سرمایه گذاری کند.

وی نقش بخشداران، اعضای شوراهای اسلامی روستا و دهیاران را در اجرایی شدن طرح هیئت امنایی کردن فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در روستاها مهم دانست و افزود: خوشبختانه همکاری‌های خوبی میان بخشداران و ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای تابعه قم وجود دارد که امکان اجرایی شدن این طرح را قوت می‌بخشد.

پیگیری امور فرهنگی مهمترین وظیفه بخشداران

فرماندار قم نیز در این جلسه الگوی هیئت امنایی بودن اداره مساجد و شبکه تبلیغ دین را بهترین الگو برای اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی حوزه دین در روستاها و شهرهای تابعه دانست.

رضا سیار گفت: البته تعداد قابل توجهی از مساجد روستایی به شیوه سنتی هیئت امنایی اداره می‌شوند ولی با طرحی که اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم پیگیری می‌کند می‌توان این مدل سنتی را کارآمدتر و به صورت رسمی تثبیت کرد.

وی توجه و پیگیری امور فرهنگی در روستاها و شهرهای تابعه را یکی از وظایف مهم بخشداران بیان کرد و از بخشداران و دهیاران روستاهای قم خواست که در اجرایی شدن و منطبق کردن این طرح با شرایط و امکانات روستاهای قم همکاری جدی با اداره کل تبلیغات اسلامی استان داشته باشند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com