کد خبر ۳۱۴۵۱ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۷
آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند :

انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از منفی بافی ها نسبت به مسجد مقدس جمکران

با وجود تلاش منفی بافانی که سعی دارند عظمت این مکان مقدس کاهش یابد، خداوندآبروی این مسجد را بیشتر و رونق آن را وسیع تر کرده است؛ از این رو معلوم می شود تا عنایت الهی وجود دارد کاری از منفی‌بافان ساخته نیست
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار تولیت و جمعی از مدیران مسجد مقدس جمکران، با بیان اینکه هر چقدر برای تعجیل دعا کنیم همان قدر باید برای پرورش بندگان صالح تلاش کنیم گفت: فعالیت شما در حقیقت همان پرورش بندگان صالح است و با این قبیل کارها، زمنیه برای ظهور آن حضرت هم فراهم می شود.
 
وی افزود: بعضی از نعمت ها بدون اینکه انسان دخالتی در آن داشته باشد در اختیار جامعه قرار می گیرد، مسجد جمکران از همین نعمت ها است که تبدیل به کانون فرهنگی، فکری و عبادی شده است؛ نعمتی که بدون تبلیغ این گونه جمعیت 15 تا 20 میلیونی زائر را در خود می‌بیند.
 
این مرجع تقلید با بیان این که مفاهیم باید به زبان و ادبیات روز به جوانان انتقال داده شود، ابراز داشت: بیشتر مشتریان این مسجد مقدس جوانان هستند که از حضور آن ها باید استفاده کرد و انواع کارهای فرهنگی و تبلیغی برای آشنایی بیشتری آنان با معارف مهدوی انجام داد.
 
وی با اشاره به اینکه لازم است برای تبلیغ دین از ادبیات فصیح، بلیغ و با بیانی زیبا استفاده کردتا موجب جذب مردم شد، گفت: تشکیل کار گروه تبلیغ یکی از فعالیت های است که برای انجام بهتر کارها و ثمره دادن بیشتر می تواند انجام داد.
 
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: به سهم خودم در ارتباط با مسجد مقدس جمکران یک کار برای جسم مردم یعنی ساختن درمانگاه در کنار مسجد و یک اقدام نیز برای جنبه های معنوی و روحی با تاسیس مرکز تخصصی شیعه شناسی انجام دادم و در همان قسمت مرکز شیعه شناسی، یک حوزه علمیه نیز ایجاد خواهد شد. 
 
وی با بیان اینکه تأسیس حوزه علمیه قوی در کنار مسجد جمکران یکی از فعالیت هایی است که باید  انجام شود افزود: این کارها قدمی است که ما می توانیم در کنار عبادت، برای پرورش علم و پاسخ گویی به شبهات مهدویت و همچنین ارتقاء بینش مردم برداریم تا مردم بیشتری عاشق این حریم شوند.
 
این مرجع تقلید ضمن قدردانی از توسعه کارهای فرهنگی جمکران و خادمانی که شبانه‌روز در مسجد جمکران خدمت می‌کنند، افزود: کارهایتان را پی در پی و به زبان‌ها و طریقه‌های مختلف خبررسانی و اطلاع‌رسانی کنید تا مردم از فعالیت‌های شما مطلع شوند.
 
وی با انتقاد از منفی بافی برخی نسبت به مسجد مقدس جمکران افزود: با وجود تلاش منفی بافانی که سعی دارند عظمت این مکان مقدس کاهش یابد، خداوندآبروی این مسجد را بیشتر و رونق آن را وسیع تر کرده است؛ از این رو معلوم می شود تا عنایت الهی وجود دارد کاری از منفی‌بافان ساخته نیست.‏

 منبع :تابناک

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com