کد خبر ۳۱۵۹۷ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷
حجت‌الاسلام عبدالحمید فاطمیان مطرح کرد :

برگزاری مراسم ویژه دهه نخست محرم در 19 بقعه متبرکه بخش 2 شهرستان قم

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو قم با اشاره به تدارک گسترده برای اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در سطح ناحیه دو شهرستان قم گفت: بر این اساس و طی دهه نخست محرم امسال، در 19 بقعه متبرکه مراسم ویژه ای برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم حجت‌الاسلام عبدالحمید فاطمیان با اشاره به تدارک گسترده برای اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در سطح ناحیه دو شهرستان قم اظهار داشت: بر این اساس و طی دهه نخست محرم امسال، در 19 بقعه متبرکه و با حضور 25 نفر مبلغ روحانی، مراسم ویژه‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: در 10 بقعه غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره، در 15 بقعه نمایشگاه فرهنگی و در 3 بقعه ایستگاه همه واقف باشیم دایر شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو قم با بیان اینکه در 3 بقعه نیز خیمه معرفت برپا شده است گفت: همچنین در 10 بقعه برپایی نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا تدارک دیده شده و نماز جماعت ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا در 25 بقعه اقامه می‌شود.

وی ادامه داد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی حرکت دستجات و هیئات به سمت بقاع متبرکه در 30 بقعه صورت می‌گیرد و مراسم شام غریبان نیز در 25 بقعه تدارک دیده شده است.

فاطمیان با اشاره به برنامه‌های شاخص این دهه در ناحیه دو شهرستان قم عنوان داشت: تجمع بزرگ عاشورائیان با عنوان «لبیک یا حسین» پنجشنبه ساعت 16 در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) واقع در خیابان شاه ابراهیم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری و مداحی حاج اصغر زنجانی برگزار خواهد شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو قم تصریح کرد: همچنین روز جمعه این هفته مراسم شیرخوارگان حسینی از ساعت 9.30 تا 11.30 در امامزاده ابراهیم(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام  اسماعیلی و مداحی برادر حسینی‌تبار برگزار می‌شود.

وی به همایش «احلی من العسل» ویژه نوجوانان حسینی اشاره کرد و افزود: این مراسم در آستان مقدس امامزاده در جعفر شهید(ع) ساعت 19 با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری و مداحی برادر رضا ایزدی برگزار خواهد شد.

فاطمیان به تجمع بزرگ رهروان زینبی در 12 محرم امسال در آستان مقدس امامزادگان سید معصوم(ع) و طاهر(ع) روستای طغرود اشاره کرد و افزود: این دو همایش ویژه بانوان خواهد بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com