کد خبر ۳۱۵۹۸ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۲
حسین امینی‌خواه اظهار داشت :

ویژه برنامه‌های دهه محرم امسال در خلجستان/ تعزیه‌خوانی سنتی در 3 بقعه متبرکه

رئیس اوقاف و امور خیریه خلجستان گفت: مراسم تعزیه‌خوانی سنتی به مناسبت فرا رسیدن دهه نخست محرم، در سه بقعه متبرکه این بخش تدارک دیده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم ، به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، مراسم سوگواری متعددی در بخش خلجستان تدارک دیده شده است.

وی افزود: در آستان مقدس امامزاده زکریا(ع) طی دهه اول و رأس ساعت 15 مراسم روضه‌خوانی و همچنین سخنران حجت‌الاسلام زین‌العابدینی و مداحی برادر علی مددی برگزار خواهد شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه خلجستان با بیان اینکه روزهای تاسوعا و عاشورا نیز دسته عزادرای از روستای منصورآباد، شهر دستجرد و روستای عیسی آباد وارد این بقعه متبرکه می‌شوند گفت: اطعام و پذیرایی از آنها در همین مکان صورت می‌گیرد.

وی اداهم داد: همچنین روز هفتم محرم برنامه شیرخوارگان حسینی از ساعت 10 صبح در آستان مقدس امامزاده زکریا(ع) برگزار می‌شود.

امینی‌خواه با اشاره به برنامه‌های عزاداری در آستان مقدس امامزاده شعیب(ع) روستای ورزنه خاطرنشان کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا دسته عزاداری از روستاهای حسن‌آباد و ورزنه وارد این بقعه متبرکه می‌شوند.

رئیس اوقاف و امور خیریه خلجستان با اشاره به برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی سنتی در طول دهه نخست محرم امسال در حسینیه امامزاده جعفر(ع) روستای گیو عنوان داشت: تعزیه‌خوانی در این مکان هر روز از ساعت 14.30 آغاز خواهد شد.

وی در ادامه به برنامه‌های ویژه دهه نخست محرم در آستان مقدس امامزادگان ام سلمه(س) و حلیمه خاتون(س) روستای نایه پرداخت و افزود: در روزهای تاسوعا و عاشورا این بقعه متبرکه پذیرای دسته‌جات عزاداری روستای نایه خواهند بود.

امینی‌خواه به حرکت دسته عزاداری رهروان زینبی در روز 12 محرم امسال از آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) روستای فوجرد اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین در آستان مقدس امامزاده عاقب(ع) روستای بنابر نیز در روزهای تاسوعا و عاشورا دسته‌های عزاداری از روستاهای همجوار به سوگواری می‌پردازند.

رئیس اوقاف و امور خیریه خلجستان بیان داشت: آستان مقدس امامزاده هادی(ع) روستای جمیزقان نیز در روزهای تاسوعا و عاشورا پذیرای دستجات عزاداری از روستای قاهان و روستاهای همجوار خواهد بود.

وی به ویژه برنامه‌های آستان مقدس امامزاده بی بی شریفه(س) در روستای نویس اشاره کرد و گفت: حسینیه جنب امامزاده در طول دهه نخست محرم برنامه عزاداری و روضه‌خوانی در سه وعده به همراه اطعام عزاداران دارد که شامل قرائت زیارت عاشورا بعد از اقامه نماز صبح و صرف صبحانه، تعزیه‌خوانی سنتی تا ظهر، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و اطعام ناهار، روضه‌خوانی تا نماز مغرب و سپس اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و پس از آن اطعام شام و روضه‌خوانی است.

امینی‌خواه افزود: در روستای کاسوا و در حسینیه‌ای که در جوار آستان مقدس امامزاده محمد مهدی(ع) قرار داد نیز در طول دهه نخست محرم، تعزیه‌خوانی سنتی به همراه اطعام عزاداران پیش‌بینی شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com