کد خبر ۳۲۶۲۵ انتشار : ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲
معاون عمران روستایی استان قم :

طرح هادی در روستاهای هدف گردشگری قم اجرا می‌شود

معاون عمران روستایی استان قم از اجرای طرح هادی با رویکرد گردشگری در 4 روستای وشنوه، دستگرد، قاهان و فردو در استان قم خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، ولی رحمانی با اشاره به اجرای طرح هادی با رویکرد گردشگری در روستاهای استان قم اظهار داشت: در این طرح روستاهای وشنوه، دستگرد، قاهان و فردو در دستور کار هستند که بر اساس طرح تدوین‌شده این طرح نخست در روستای وشنوه اجرا می‌شود.

معاون عمران روستایی استان قم بابیان اینکه طرح هادی گردشگری برای سه روستای قاهان و فردو و دستگرد در دست اجرا است، عنوان کرد: در حال حاضر برای اجرای طرح هادی گردشگری در روستای وشنوه از محل اعتبارات ملی تأمین خواهد شد و اعتبارات دیگر روستاها از محل استانی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به ابراز رضایت روستائیان از اجرای طرح هادی در روستاها عنوان کرد: حضور فعال روستائیان، دهیار و شوراهای روستایی برای تکمیل طرح‌ها ازجمله تلاش‌های بنیاد مسکن است تا این طرح‌ها سریع‌تر به نتیجه مطلوب برسند.

رحمانی بابیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب در سال‌های اخیر باهدف ایجاد توسعه و تغییر در وضعیت موجود و کالبدی روستاها طرح هادی را تدوین کرده است، خاطرنشان کرد: آزادسازی معابر از عمده مشکلات طرح هادی در روستاهای استان بوده است که ساکنان آن به دلیل بالا بودن ارزش املاک با آزادسازی معابر مخالف بودند

به گفته معاون عمران روستایی استان قم، به جهت اجرای ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها، عدم همکاری روستائیان سبب بروز مشکل در روستاهایی شده که اجرای دیوار ساحلی و یا بهسازی رودخانه‌ها در آن موردتوجه قرارگرفته است.

وی با اشاره به عدم همکاری برخی روستائیان در اجرای طرح هادی عنوان کرد: این مشکل بیشتر در روستاهای بخش کهک، خلجستان و سلفچگان که کوهپایه‌ای هستند، دیده می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار اجرا می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر از 204 روستای دارای سکنه 131 روستا بالای 20 خانوار در قم وجود دارد که طرح هادی در آن اجرا می‌شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com