کد خبر ۳۲۷۹۷ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۲
آیت‌الله حسینی قزوینی تاکید کرد :

لزوم اهتمام مسئولان وزارت خارجه برای احقاق حق جانباختگان منا

استاد برجسته حوزه عملیه قم گفت: طبق تاکید رهبر انقلاب اسلامی و مراجع تقلید باید کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی ابعاد فاجعه منا تشکیل شود و مسئولان وزارت امور خارجه اقدامات لازم را برای احقاق حق جانباختگان منا را انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت‌الله سید محمد حسینی قزوینی در مراسم بزرگداشت غضنفر رکن‌آبادی مهاجر الی‌الله و سفیر پیشین ایران در لبنان که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه این شخصیت تاکنون برای نشر فرهنگ اهل بیت(ع) اقدامات بسیاری در جوامع مختلف انجام داده است تصریح کرد: او با روحیه بسیجی در حمله عربستان به یمن با تحلیل‌های خود خشم آل‌سعود را برانگیخت.

وی با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع) اضافه کرد: مهاجرین الی‌الله با شهیدان همراه شده و در دنیای معنوی جایگاه والایی خواهند داشت.

این استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر اینکه حادثه منا امسال خانواده‌های بسیاری از حجاج را عزادار کرده است عنوان کرد: این حادثه بی‌کفایتی آل‌سعود در اداره امور حج را اثبات کرد و برای رفع این مشکل باید تمهیدات مناسبی اندیشیده شود.

وی از اهمیت حماسه اربعین حسینی و حضور گسترده شیعیان در پیاده‌روی نجف تا کربلا یاد کرد و گفت: در این حماسه بزرگ 27 میلیون نفری با وجود تهدیدهای مستمر نوکران استکبار جهانی همانند سال‌های گذشته حادثه خاصی رخ نداد اما در حادثه منا بیش از هفت هزار نفر از حجاج جان خود را از دست دادند.

آیت‌الله حسینی قزوینی با بیان اینکه حجاج بسیاری در دوره‌های مختلف جان خود را با سهل‌انگاری مسئولان مکه از دست داده‌اند ادامه داد: طبق تاکید رهبر انقلاب اسلامی و مراجع تقلید باید کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی ابعاد فاجعه منا تشکیل شود و مسئولان وزارت امور خارجه اقدامات لازم را برای دریافت حق جانباختگان منا را انجام دهند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com