کد خبر ۳۴۹۴۶ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۵

محمد مهدی سیار: شاعران از سرودن شعار نترسند

عصر دوشنبه 26 بهمن ماه 1394 محفل شعر انقلاب اسلامی با حضور محمد مهدی سیار در سالن سوره حوزه هنری استان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، در این محفل که به همت بسیج هنرمندان و حوزه هنری استان قم برگزار شد، محمد مهدی سیار از چهره‌های شناخته شده شعر انقلاب به طرح مباحثی درباره شعر انقلاب، شعر متعهد و نیز نقد و بررسی اشعار قرائت‌شده پرداخت.

سیار شعر انقلاب را در امتداد شعر آیینی دانست و تلاش شاعران در این عرصه را یک حرکت جدی و ماندگار ارزیابی کرد.

وی با اشاره به شعر دفاع مقدس و شعر برای مدافعان حرم، از شاعران خواست همان‌گونه که سنگ بنای شعر دفاع مقدس بر مبنای اصول و مفاهیم انقلاب اسلامی شکل گرفت و از اشعاری با محتوای اختلافات قومی و جنگ عرب و عجم پرهیز شد، امروز هم باید دقت شود که شعر مقاومت و شعر برای مدافعین حرم با مسئله وحدت‌ستیزی و جنگ شیعه و سنی اشتباه نشود.

محمد مهدی سیار در ادامه با ارائه تعریفی متفاوت از شعر صریح و اشاره به گفته‌ی احمد شاملو درباره شعار گفت: «شعری که در نهایت بتواند یک مفهوم را به زیباترین نحو ممکن به مخاطب منتقل کند و قابلیت ماندگاری در ذهن عموم داشته باشد، یک شعار است.» او ضمن رد شعارزدگی و نظم‌سرایی در شعر، از شاعران نسل جوان انقلاب خواست که از سرودن شعار نترسند و اشعار خود را اندیشمندانه‌تر بسرایند.

زهرا بشری موحد، محمد تونی، حسن خسروی وقار، محمد حسین مهدویان، عاطفه جوشقانیان، حسین عباس پور، حسن رحمانی‌نکو، محمد صفری و محمد مهدی خان‌محمدی از شاعران جوانی بودند که در این محفل به شعرخوانی پرداختند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com