کد خبر ۳۵۰۳۵ انتشار : ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۷
معاون فوریت های پزشکی استان قم عنوان كرد:

بیش از 133 ماموریت اورژانس در روز جمعه و یک فوتی در قم

معاون فوریت های پزشکی استان قم گفت: روز جمعه بیش از 133 ماموریت اورژانس انجام گرفت که متاسفانه بیشترین ماموریت ها مربوط به تصادف بود و در این حوادث 1 نفر فوتی بر جای گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، مهدی فراهانی با اشاره به حوادث روز جمعه گفت: روز گذشته بر اثر واژگوني سمند کوه خضر ساعت يک بامداد منجر به فوت آقایی در حدود 30 ساله و زخمي شدن خانم 25ساله شد که مجروح حادثه پس ازدريافت خدمات اوليه درماني با امبولانس اورژانس به مرکز نکويي منتقل شد.

معاون فوریت های پزشکی استان قم تصریح کرد: همچنین جمعه 30 بهمن ماه تصادف در محور سلفچگان –ساوه 3 مجروح بدحال بر جای گذاشت که با اعزام بالگرد اورژانس مجروحین به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد:روز گذشته بیش از 133 ماموریت از 8 صبح تا 20 و 30 انجام گرفت که روز پر حادثه ای را نشان می داد که متاسفانه بیشترین تصادفات سهم موتورسواران بود و در این راستا تمامی پایگاه‌های شهری وجاده ای و بالگرداورژانس درماموریت بودند.

فراهانی بیان کرد: عصر روز گذشته برخورد شدید موتورسیکلت با 3 سرنشین شامل کودک 4 و 7ساله و راکب17ساله با خودرو سواری درجاده تاج خاتون منجر به حادثه شد و علاوه برامبولانس زمینی بالگرد اورژانس نیزبه محل اعزام شد تا کودک 4ساله را که دچار ضربه سر بود را سریعا به مرکز شهید بهشتی منتقل کند.

وی گفت: همچنین حرکات نمایشی موتورسوران درجاده گرمسار و نیز رو به روی ورزشگاه یادگار امام(ره) منجر به سقوط 2 مورد از آنان شد.

معاون فوریت های پزشکی استان قم افزود: همچنین روز گذشته بر اثر حرکت موتور بر روی خط ریل زیرپل نیروگاه با وجود اینکه فرزند 4ساله نیز جلوی موتور بود منجر به خلق حادثه شد و پرسنل اورژانس علاوه بر پدر کودک وی را نیز به مرکز درمانی منتقل کردند.

وی خاطرنشان کرد:چندین مورد تصادف موتوری و حوادث شغلی و صنعتی و....ازجمله دیگر ماموریتها اورژانس بود ضمن اینکه علاوه بر ماموریت‎های فوریتی استقرار امبولانس جهت 3مراسم و نیز ورزشگاه یادگار امام(ره) ازجمله موارد مهم در استان براساس درخواست شورای تامین استان از دیگر اقدامات اورژانس بود.

فراهانی یادآور شد: شب گذشته بر اثر برخورد 2 پژو و 1 پراید درجاده جدید جعفریه متاسفانه 8مجروح بجای گذاشت که 5 امبولانس اورژانس 115 جهت انتقال مجروحان به قم اعزام شدند و پرسنل اورژانس پس ازانجام اقدامات اولیه و فوریتی برای مجروحان تصادف رابه دو مرکز نکویی و شهید بهشتی انتقال دادند.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com