کد خبر ۳۵۰۶۷ انتشار : ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۸
مدیر کتابخانه تخصصی ادبیات خبر داد

گردآوری 52 هزار جلد کتاب تخصصی در کتابخانه ادبیات

مدیر کتابخانه تخصصی ادبیات از گردآوری 52 هزار جلد کتاب تخصصی ادبیات در این کتابخانه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، اسماعیل مهدوی‌راد با اشاره به اینکه کتابخانه تخصصی ادبیات وابسته به موسسه آل‌البیت از سال 76 فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: سیاست این کتابخانه تهیه و فراهم‌آوری کتاب‌های ادبیات فارسی و عربی بوده است و در این راستا با گردآوری 52 هزار جلد کتاب و 3 هزار جلد نشریه به شیوه قفسه بسته پذیرای پژوهشگران خانم و آقا است.

وی با اشاره به اینکه این کتابخانه از سه سال قبل تصمیم به گسترش فعالیت خود در فضای مجازی گرفته است، ادامه داد: ورود اولیه به این حیطه با راه‌اندازی پایگاه literaturelib.com بود که هدف اصلی در آن ایجاد امکان تورق کتاب‌ها برای مخاطبان در فضای مجازی بود و در این خصوص اقدامات مختلفی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کتابخانه تخصصی ادبیات اضافه کرد: در این پایگاه علاوه بر معرفی کوتاه تازه‌ترین آثار منتشر شده حوزه ادبیات، فایل پی‌دی‌اف بخشی از صفحات کتاب ارائه می‌شود تا مخاطب با کتاب آشنا شود و حقوق مولف نیز حفظ شده باشد.

وی با اشاره به استقبال فراوان مخاطبان از این پایگاه اضافه کرد: این پایگاه امکان یک تورق مجازی اجمالی از تازه‌های نشر را برای مخاطبان فراهم می‌کند.

مهدوی‌راد افزود: پس از بازخوردگیری از راه‌اندازی این پایگاه ایده‌های جدیدی در مورد ارائه کتاب در فضای مجازی شکل گرفت و برخی از آنها عملی شد اما مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که رعایت حقوق نشر از مهم‌ترین آنها بود.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com