کد خبر ۳۶۹۶۶ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۶
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

بی‌حجابی محض در نظام اسلامی توجیه‌پذیر نیست/ دولت فرهنگ را رها کرده است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حضور خود در استان گیلان برای سخنرانی گفت: برخی از خیابان‌ها با اروپا فرق نداشت، برخی با بی‌حجابی محض و لباس‌های نیمه عریان حضور داشتند. چرا باید وضع استان گیلان اینگونه باشد؟ امر به معروف زبانی تعطیل شده است. دولت فرهنگ را در کشور رها کرده و این مسئله بسیار خطرناک است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جمع نمازگزاران در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امیدواریم خداوند توفیق درک فیوضات این ماه را عنایت فرماید.

وی با اشاره به روایاتی از اهل بیت(ع)‌ مبنی بر احترامی که برای ماه مبارک رمضان قائل بودند، گفت: با ورود به ماه مبارک رمضان رنگ چهره پیامبر(ص) تغییر پیدا می‌کرد و نماز پیامبر چند برابر می‌شد و ایشان اهتمام بیشتری به دعا در ماه مبارک رمضان داشت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیث دیگری در ارتباط با امام علی(ع) افزود: امام علی(ع) می‌فرمودند که خداوندا خیر، پیروزی، نور و برکات این ماه را نصیب ما کن و خدایا ما را از همه خیرات بهره‌مند کن و هرچه شر است را از ما در این ماه دور کن.

وی با اشاره به اینکه فضیلت ماه رمضان نسبت به سایر ماه‌ها مانند فضلیت پیامبر گرامی اسلام نسبت به دیگر انبیاست، بیان کرد: رحمت و برکت در ماه مبارک رمضان هزار برابر دیگر ماه‌هاست و باید انسان‌ها از برکات و رحمت‌های الهی در این ماه مبارک بهره گیرند.

رفیعی با اشاره به اینکه در دیگر ادیان هم روزه بوده است، گفت: همه کتاب‌های آسمانی در ماه مبارک رمضان نازل شده است، در اول ماه رمضان صحف، ششم ماه رمضان تورات، سیزدهم این ماه انجیل و هجدهم ماه رمضان زبور نازل شده است و قرآن کریم نیز در شب‌های قدر نازل شده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هر کار خیری در این ماه ثوابی صدها و هزاران برابر دارد، افزود: یکی از وظایف ما حفظ حرمت‌هاست و حرمت‌شکنی کار زشتی بوده و حرمت نگه داشتن نشانه ادب و ایمان است.

وی افزود: برخی از حرمت‌ها شرعی است و به طور مثال خداوند برای مسجد‌الحرام حرمت قائل شده است و مشرک حق ندارد وارد مسجدالحرام شود و در مسجد الحرام کسی حق ندارد که بجنگد.

رفیعی با بیان اینکه برخی از حرمت‌ها عقلی و برخی از حرمت‌ها عرفی است، تصریح کرد: کسی حق ندارد کوچکترین بی‌حرمتی نسبت به پیامبر گرامی اسلام و آل ایشان داشته باشد.

وی با بیان اینکه حرمت قرآن کریم از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: کسی حق ندارد کمترین بی‌حرمتی نسبت به قرآن کریم داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید حرمت‌ها در جامعه شکسته شود، بیان کرد: یکی از مسائلی که باید حرمت آن حفظ شود، ماه مبارک رمضان است و باید حرمت این ماه با صورت کامل حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای به دلایل مختلف روزه نمی‌گیرند، گفت: بر همه لازم است که حرمت این ماه مبارک را حفظ کنند و نباید کمترین خدشه‌ای به حرمت این ماه مبارک وارد شود.

رفیعی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند که از ولنگاری فرهنگی ناراحت هستند، تصریح کرد: در ایام رحلت امام گیلان بودم، برخی از خیابان‌ها با اروپا فرق نداشت، برخی با بی‌حجابی محض و لباس‌های نیمه عریان حضور داشتند، چرا باید وضع استان گیلان اینگونه باشد؟ امر به معروف زبانی تعطیل شده است، کنترل نیروی انتظامی که روی کمربند و سرعت و... دارد 10 درصد هم روی حجاب بگذارد، دولت فرهنگ را در کشور رها کرده است و این مسئله بسیار خطرناک است و برای نظام جمهوری اسلامی چنین شرایطی خوب نیست.

وی بیان کرد: نمی‌گویم کم‌حجابی یا بدحجابی، بلکه بی‌حجابی محض بود و آیا چنین وضعی شایسته نظام اسلامی است؟ باید حرمت‌ها در نظام اسلامی حفظ شود.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: حرمت‌شکنی ماه رمضان با روزه‌خواری علنی و بی‌توجهی به حجاب و مسائل دینی است و باید نسبت به این مسائل رسیدگی کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
احمدقلی ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۵

آیا دولت های قبلی به فرهنگ خیلی چسبیده بودن؟

پاسخ