کد خبر ۳۷۱۸۴ انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۵
رئیس دادگاه انقلاب قم عنوان کرد

قم باتلاق قاچاقچیان مواد مخدر

رئیس دادگاه انقلاب قم گفت: قاچاقچیان از محورهای مواصلاتی قم برای ترانزیت مواد مخدر استفاده نکنند، زیرا استان قم، مسیری است که هرگز نمی‌توانند از آن عبور کنند و جاده‌های این استان برای حاملان مواد مخدر باتلاق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام محمود طالبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل دادگستری استان قم برگزار شد، اظهار کرد: برنامه و سیاست قضایی ما برخورد جدی با جرائم خاص و جرائمی است که مخلِ امنیت شهر و مخِل امنیت عمومی جامعه است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در برخورد با جرائمی مانند اوباش‌گری، چاقوکشی و منازعات شوخی ندارد، گفت: این رفتارهای مجرمانه از جرائم حساس و مخلِ امنیت استان و امنیت اخلاقی شهر است.

معاون دادستان قم با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی به صورت جدی در حوزه فضای مجازی وارد شده است، تصریح کرد: با کسانی که در تلگرام و سایر فضاهای مجازی با گذاشتن عکس‌های مستهجن، عفت عمومی جامعه را جریحه‌دار می‌کنند و همچنین کسانی که مقدسات را به بازی می‌گیرند، به صورت جدی برخورد می‌‌شود.

رئیس دادگاه انقلاب قم همچنین برخورد جدی با قاچاقچیان مواد مخدر را از دیگر برنامه‌هایی دانست که در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد و افزود: در این راستا با بکارگیری ابزار قانونی و اختیارات قضایی، کوچکترین اغماضی نسبت به مجرمان مواد مخدر صورت نمی‌گیرد.

طالبی با تاکید بر اینکه برخورد جدی با رفتارهای مجرمانه در جامعه موجب کاهش برخی جرائم شده است، تصریح کرد:‌ روزه‌خواری از جمله مواردی است که جدیت و پیگیری دستگاه قضایی موجب کاهش آن شده است.

* کشف 9 تن مواد مخدر در سال گذشته

وی با اشاره به کشف 9 تن مواد مخدر در سال گذشته گفت: کشف این حجم مواد مخدر در طول هشت سال گذشته در استان قم بی‌نظیر بود.

معاون دادستان قم با بیان اینکه از 9 تن مواد مخدر کشف شده تنها پنج درصد برای عرضه در استان بود، عنوان کرد: باقیمانده این حجم مواد مخدر از مواردی بود که از مسیر قم عبور می‌کردند و یا محموله قاچاقچیانی بود که به انتقال مواد مخدر مبادرت می‌کردند.

این مسؤول با هشدار به قاچاقچیان مواد مخدر گفت: توصیه می‌کنیم قاچاقچیان از محورهای مواصلاتی قم برای ترانزیت مواد مخدر استفاده نکنند، زیرا دستگاه قضایی قم اطلاعات دقیقی نسبت به فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر دارد.

طالبی با بیان اینکه قاچاقچیان باید بدانند که دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان قم غیر قابل نفوذ است، تصریح کرد: با جدیت در زمینه پیشگیری از ترانزیت مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در استان قم فعالیت داریم.

رئیس دادگاه انقلاب قم با اشاره به رویکرد دستگاه قضایی با معضل اعتیاد عنوان کرد: امروز اگر معتادی بخواهد اعتیاد را کنار بگذارد از سوی دستگاه قضایی بستر مناسبی برای این فرد فراهم می‌شود تا بتواند به راحتی ترک کند ولی اگر نخواهد اعتیاد را کنار بگذارد، بستر قانونی برای برخورد با وی فراهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به مساعدت دستگاه قضایی با خانواده معتادانی که داوطلبانه خودشان را معرفی کردند، گفت: با توجه به اینکه معتادان در ترک به سر می‌برند و قادر به کسب در آمد نیستند، 200 هزار بن ارزاق به خانواده کسانی که در حال ترک هستند اهدا شده و پس از ترک اعتیاد نیز زمینه اشتغال در جامعه برایشان ایجاد می‌شود.

طالبی تاکید کرد: به معتادان توصیه می‌شود که اعتیادشان را ترک کنند و یا از قم خارج شوند، زیرا که قم از نظر اعتیاد به عنوان یکی از استان‌های پاک کشور شناخته می‌شود و ما اجازه پرسه زدن معتادان و مصرف کنندگان مواد مخدر را در سطح جامعه نمی‌دهیم.

معاون دادستان قم عنوان کرد: با استفاده از ابزار قانونی شدیدترین مجازات را برای کسانی که بخواهند سوداگری مرگ را در قم ترویج کنند در نظر می‌گیریم.

وی با هشدار به معتادان مواد مخدر گفت: سوداگران اعتیاد در تهیه مواد مخدری مانند مرفین از سرُب استفاده می‌کنند که وجود این ماده بسیار خطرناک است و اختلالات کبدی بسیاری برای مصرف کنندگان به‌وجود می‌آورد.

طالبی با بیان اینکه کیفیت مواد مخدر نسبت به گذشته پایین آمده است عنوان کرد: با توجه به پایین آمدن کیفیت ماده مخدر شیشه، آثاری که در گذشته ایجاد می‌کرد، اکنون ندارد و الان ظاهر آن فقط ماده مخدر است و معتادان به‌راحتی می‌توانند ترک کنند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com