کد خبر ۳۷۳۶۰ انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۶

آیا مجلس وزرای اقتصاد و تعاون را استیضاح خواهد کرد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم و  عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نسبت به لزوم برخورد قاطع مجلس با مسببین برداشت های ظالمانه از بیت المال و حقوق های نجومی تاکید نمود. متن این یادداشت که توسط ایشان در اختیار پایگاه اطلاع رسانی خبر قم  قرار داده شده است در ادامه می آید:

موضوع فیش های نجومی که این روزها به یک مسئله مهم اجتماعی تبدیل شده است و در ادامه این داستان غم انگیز خبرهایی مبنی بر دستیابی برخی به 3000 فیش حقوقی مدیران کشور و احتمال انتشار این فیش ها منتشر گردید.

حال فارغ از این که انتشار این گونه فیش های حقوقی مدیران کار درست یا غلطی می باشد که ان شاء الله در روزهای آینده به آن خواهیم پرداخت این بحث مطرح می شود که چطور یک مدیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی به خود اجازه می دهد با استفاده از منافذ قانونی حقوق و پاداش نجومی را برای خود تصویب و دریافت نماید.

در نخستین نگاه می توان دست درازی مدیران به بیت المال را نشانگر عدم نظارت دستگاه های مسئول بر مدیران ارشد و همچنین رودربایسی های حزبی و باندی مدیرانی می باشد که راه را برای بروز این گونه فسادهای سیستمی فراهم نموده است.

اکنون که این موضوع عیان گردیده است مجلس طبق تکلیفی که در قانون اساسی بر عهده آن گذاشته شده است باید وظیفه نظارتی خود بر رفتار و عملکرد وزرای دولت را به درستی انجام دهد و دغدغه مهم رهبری و مردم در برخورد با متخلفین را پیگیری نماید و بی تفاوت نباشد.

نمایندگان مجلس باید از دو وزیری که بیشترین دریافتی ها در حوزه مسئولیتی ایشان رخ داده است را به مجلس فراخوانده و بازخواست نماید. وزرایی که بیش از سه سال است در وزارت خانه مطبوع شان مشغول به فعالیت می باشند، وزراهم که اولین روزهای مسئولیتشان نیست و در این سه سال فرصت کافی برای اصلاح روند و مقابله با تخلفات را در اختیار داشته اند.

سوال از دو وزیر اقتصاد و تعاون و استیضاح این آقایان از نخستین وظایف نمایندگان محترم مجلس دهم است که امید است در روزهای آینده انجام پذیرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com