کد خبر ۳۷۳۷۶ انتشار : ۲۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۷

دستگيري جاعلان گواهينامه هاي استاندارد ايزو 9001 و 9002 در قم

رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري جاعلان گواهينامه هاي استاندارد ايزو 9001 و 9002 و کلاهبرداري از توليد کنندگان در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ" احمد کرمي" در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي اعلام گزارشات مردمي مبني بر احتمال کلاهبرداري توسط شرکت توسعه پايدار(خانه ايزو ايران) که تحت پوشش شرکتي جهت برگزاري همايش و مراسماتي از اين قبيل فعاليت مي نمايد ، موضوع بلافاصله توسط کارآگاهان اين پليس مورد بررسي قرار گرفت.

سرهنگ کرمي ادامه داد: ماموران با هماهنگي مقام قضايي به طور نامحسوس از محل شرکت بازديد و تحققيقات لازم را در اين خصوص انجام که مشخص شد، شرکت مذکور در قبال دريافت وجه از اشخاص بدون هيچ گونه مراحل قانوني و فقط بعد از گذشت مدت زمان کوتاهي گواهينامه هاي ايزو در زمينه هاي گوناگون ارائه مي نمايد،كه اشخاص متعددي به اين شرکت مراجعه و گواهينامه هاي ايزو 9001-14000 و غيره را تا كنون دريافت کرده اند.

وي افزود: در اين خصوص از اداره کل استاندارد ايران نيز استعلام بعمل آمده و مشخص شد اين شرکت هيچ مجوزي در اين خصوص دريافت نکرده و فعاليت اين شرکت طبق اساسنامه موارد ديگري مي باشد.

 

 

رئيس پليس آگاهي استان اضافه کرد: در تحقيقات بعمل آمده مشخص شد متهم اصلي به هويت " ع- م" که مدير عامل شرکت مي باشد با انجام مانور متقلبانه مراجعه کنندگان را فريب داده و گواهينامه هاي ايزو که در اصل توسط خانه ايزو ايران، واقع در يکي از استان هاي مرکزي مي باشد را جعل و به همراه آدرس و نام شرکت مذکور آنها را صادر و حتي در خصوص دامنه فعاليت گواهينامه ها جعلي صادر شده نيز نامه هاي مرکز ملي تاييد صلاحيت ايران را نيز جعل و پيوست گواهينامه ها مي نمايد.

وي بيان داشت: ماموران با مراجعه به به محل شرکت و در بازرسي انجام شده، تعداد زيادي از قراردادهاي خام جهت دريافت گواهينامه ايزو به همراه فرم هاي معرفي به بانک هاي مختلف و تعداد دو عدد گواهينامه ايزو از شرکت کشف کردند.

سرهنگ کرمي عنوان کرد: محل شرکت توسط اداره نظارت بر اماکن عمومي پلمپ و تحقيقات در خصوص اشخاصي كه از آنها کلاهبرداري شده بود انجام و افرادي که به متهم جهت دريافت گواهينامه ايزو و دريافت وام بانکي وجه پرداخت کرده بودند نيز  شناسايي شدند.

وي خاطرنشان کرد: با تحقيقات لازم از اين افراد مشخص شد، متهم با دادن وعده هاي واهي و اخذ قرارداد با شاکيان به آنها گواهينامه هاي جعلي ارائه و از برخي نيز در خصوص پخش تيزر بازرگاني در شبکه هاي سراسري وجه دريافت کرده و از برخي ديگر نيز لوازم خانگي و تعداد بسياري تلفن همراه با اين عنوان که اين اقلام را براي مديران و مسئولان رتبه بالاي استان خريداري مي نمايد، خريداري و در قبال وجه به فروشنده ها چک داده است.

رئيس پليس آگاهي استان تصريح کرد: در بررسي هاي تخصصي تر مشخص شد چک هاي ارائه شده توسط متهمان سرقتي مي باشد و آنها را از يکي از استان هاي مرکزي تهيه کرده اند.

سرهنگ کرمي با اشاره به اينکه تاکنون هشت نفر شاکي در اين زمينه شناسايي شده اند، گفت: در نهايت متهمان اصلي اين پرونده به اسامي " ع- م" داراي چهار فقره سابقه كيفري و "علي – الف" در مخفيگاه خود واقع در يك مهمانسرا شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه هر دو نفر دستگير كه در بازجويي بعمل آمده به بزه انتسابي اعتراف و با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
پیام خرازیان ۲۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۰

با تشکر از جناب سرهنگ کرمی که این موضوع را پیگیری نمودند
متاسفانه مشابه این افراد زیاد هستند که سازمان های نااگاه را با راه اندازی یک سایت به زبان انگلیسی فریب می دهند
مدیران اکثر سازمان های کوچک به دلیل شرکت در مناقصات یا به منظور فریب مشتریان با نمایش گواهینامه ها و تندیس های مختلف ، به صورت آگاهانه یا غیر آگاهانه در دام این افراد گرفتار می شوند.
امید است سازمان ها یا نهادهای نطارتی در بر محیط کسب و کار نطارت بیشتری داشته باشند
موفق باشید
www.kharazian.ir

پاسخ
1
رضا حیدردوست ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۶

با سلام
متاسفانه، یکی از دلایل بی ارزش شدن ماهیت استقرار سیستمهای مدیریت کیفیت، مربوط به همین فروشندگان ایزو هستند.جالبتر اینه که سازمانها و اداره جات مربوطه هیچ نظارتی برروی فعالیت این شرکتها ندارند، مگر اینکه شکایتی بشه

پاسخ