کد خبر ۳۷۵۷۳ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۵

مطالبه کشف حجاب در بانک های شهر علم و اجتهاد

سرویس نگاه شما؛ برای تعویض عابربانک تجارت منقضی‌شده‌ی همسرم به شعبه‌ی این بانک در خیابان صفائیه رفتیم ، اما پس از تکمیل مدارک و فرم ها مسئول باجه تعویض عابربانک را مشروط بر کشف نقاب همسرم کرد وقتی با ممانعت بنده مواجه شد پاسخ داد:نه کارمند زنی هست و نه قراره زنی نقاب بزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، یکی از مخاطبان این پایگاه با ارسال یادداشتی مشکل پیش آمده خود را در یکی از بانک های قم برای ما ارسال کره است ، لازم به ذکر است این پایگاه آمادگی دارد جوابیه مرکز مورد نظر را در صورت ارائه منتشر نماید.

پیش از ظهر شنبه دوم مرداد ، برای تعویض عابربانک تجارت منقضی‌شده‌ی همسرم به شعبه‌ی این بانک در خیابان صفائیه رفتیم. عابربانک را برای کاری فوری می‌خواستیم و البته خیال‌مان راحت بود که شعب بانک تجارت به صورت درجا عابربانک صادر می‌کنند. 

باجه‌ی صدور کارت خوشبختانه خلوت بود و البته به جای مسئول آن کسی دیگر کارها را انجام می‌داد. پس از تکمیل مدارک لازم، به واسطه‌ی مفقودی کارت ملی همسرم، مسئول باجه پذیرفت که با شناسنامه‌ی ایشان کار انجام شود.

با این همه ایشان تعویض عابربانک را مشروط بر کشف نقاب همسرم کرد و تطبیق چهره و عکس ایشان توسط خودشان کردند. در شعبه قدری چشم گرداندم تا کارمند زنی بیابم که تطبیق شناسنامه با چهره‌ی ایشان را انجام دهد و نبود. از مسئول باجه هم‌این را پرسید و او به این مضمون پاسخ داد که نه کارمند زنی هست و نه قراره زنی نقاب بزند.

جالب بود که در قم که بسیاری از بانوان ایرانی و غیرایرانی از نقاب استفاده می‌کنند، و در خیابانی که دفتر اغلب مراجع در آن است، چه راحت یک کارمند بانک برای احکام شرعی و اخلاقی تعیین تکلیف می‌کرد و آن‌ها را به هیچ می‌گرفت.

با وجود اهمیت و فوریت کارمان، از تعویض عابربانک منصرف شدیم. وقتی خواستم مدارکم را پس به‌گیریم آن کارمند هنوز مدعی بود و  دفاعش از کشف نقاب را به دفاع از اخذ ربا رسانده بود و مدعی بود که قرار نیست همه‌ی احکام شریعت در همه جا اجراء شود.

من البته با خودم فکر می‌کردم که اگر ما با اخذ رسمی ربا در بانک‌های جمهوری اسلامی تسامح نمی‌کردیم ، ام‌روز شاهد مطالبه برای کشف حجاب در پشت باجه‌ی خیابان مرکزی شهر علم و اجتهاد نبودیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
6
۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۲

طرف از پشت کوه اومده بوده حتما که نمی دونه برای باز کردن حساب باید از چهره فرد عکس گرفته بشه و برای روند اداری باید عکس با چهره تطابق داشته باشه. ایشون ک انقد حالش بده ب اسم خودش برا زنش عکس می گرفت اینجوری ب کسی تهمتم نمی زد ....

پاسخ
شهروند قمی ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۹

شما که ادعای با فهم بودن داری ، واسه افتتاح حساب ازت عکس گرفتن ، خخخخخخ ، داره میگه رفتم اونجا گفتن باید پوشیه زنت رو برداری من ببینم که اون هست یا نه ، همین ، میگه با وجود مدارک کافی چرا باید این کار انجام می دادن ، هر کسی اعتقادی داره باید به اعتقادش احترام گذاشت ، دنیا رو از پشت عینک ته استکانی خودتون فقط نبینید....

0
۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۲

عابربانک می گرفت به اشتباه عکس تایپ شده

پاسخ
1
۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۳۷

بس کنین دیگه

پاسخ
6
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۴

اون آقا یا خانم شهروند قمی برید بانک شهر و... می بینی ک فقط تو برا خودت حساب باز نکردی. در ضمن کنار زدن پوشیه از کی تا حالا کشف حجاب محسوب میشه. پاشو برو جم کن تا وقتی مغز امثال تو بخاد کار کنه دزدی و کلاهبرداری رواج پیدا می کنه. از کجا معلوم زیر اون پوشیه خانم بوده؟ از کجا معلوم همون کسی بوده که طرف ادعا کرده؟ اگر همینا دزدی می کردن خوده تو اولین کسی بودی که بازم انگشت اتهام ب سمت بانک می گرفتی. یکم فسفر ب خودت تزریق کن باور کن ضرر نداره برات.

پاسخ
1
یک قمی ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۴

خوب کاری کرده که منصرف شده وقتی بانک ورشکست شد متوجه میشه که چه کار اشتباهی کرده و کارمند خانم نداشته ....تازه اگه داشت معلوم نبود شاید آقا گیر میداد که چرا کارمند خانم دارید........../!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ