کد خبر ۳۸۰۵۷ انتشار : ۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶
مدیرکل بنیاد شهید قم:

فاجعه منا هیچ گاه نباید از ذهن ها فراموش شود

سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان اینکه فاجعه منا هیچ گاه نباید از ذهن ها فراموش شود گفت: زائران خانه خدا با بی تدبیری و بی لیاقتی آل سعود، مظلومانه در این فاجعه به شهادت رسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم  ، سید جواد هاشمی در نشستی با خانواده های بزرگوار شهیدان حادثه منا اظهار کرد: حادثه غمبار منا ملت ایران را در حج سال گذشته داغدار کرد، رفتار ناجوانمردانه و بی تدبیری در اداره امور حج موجب کشته شدن هزاران تن از مردم مظلوم مسلمان در روز عید قربان شد.
وی خاطرنشان کرد: خون شهیدان ریشه ستم را نابود می سازد، شهدای منا پس از دعای عرفه تشنه لب در سخت ترین شرایط با ندای یا حسین(ع) به مقام شهادت نائل آمدند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم اظهار کرد: بعد از تدفین شهدای منا در گلزارهای شهدا و عنوان شهدای منا به این عزیزان، بنیاد شهید در حوزه فرهنگی و درمان به خانواده معظم ایشان خدمت رسانی می نماید.
وی افزود: در نخستین سالگرد شهدای منا با هدف تکریم و گرامیداشت این شهیدان مظلوم و پرداختن به فاجعه منا و بی تدبیری آل سعود برنامه های گوناگونی از جمله در نماز جمعه، دعای عرفه، برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای منا در شبستان حرم مطهر و دیدار با خانواده معظم شهدای منا برگزار می شود.
در این جلسه خانواده شهدای منا نیز با معرفی شهدای منا و محکوم نمودن بی تدبیری آل سعود و وقوع چنین فاجعه غمباری از مسئولان خواستند تا فاجعه منا فراموش نشود و حقوق این عزیزان از دولت عربستان مورد پیگیری قرار گیرد.
دوم مهرماه سال گذشته هزاران تن از زائران بیت الله الحرام که برای انجام اعمال رمی جمرات عازم منا بودند به علت بسته شدن مسیر، تجمع بیش از حد و بی تدبیری مسئولان عربستان سعودی دچار حادثه شدند و جان خود را از دست دادند.
پارسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان شدند و در فاجعه منا 464 تن از آنها جان باختند.

منبع: ایسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com