کد خبر ۳۸۰۷۷ انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۸

174 تبعه خارجی در قم بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: با تسهیل فرایند بیمه اتباع خارجی تاکنون174 نفر تبعه خارجی در قم بیمه تامین اجتماعی شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی قم،سید مجتبی موسوی با اعلام این خبر افزود:این تعداد بیمه شده تبعه کشورهای افغانستان،عراق،پاکستان،آمریکا، مصر و هند هستد که با رعایت ضوابط و قوانین زیر پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

وی اظهار کرد:165 نفر از این تعداد بیمه شده مرد بوده و 9 نفر نیز زن هستند. وی تصریح کرد:اتباع کشور افغانستان با 133 و کشور عراق با 33 تن به ترتیب بیشترین تبعه خارجی بیمه شده تامین اجتماعی قم می باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم خاطرنشان ساخت: اتباع بیگانه دارای مجوز اشتغال و اقامت در ایران بیمه می‌شوند و در حال حاضر بیمه اتباع بیگانه بدون هیچ مشکلی در تامین اجتماعی استان اجرایی می‌شود.

موسوی اظهار کرد:اتباع خارجی که دارای پروانه کار یا کارت کار معتبر بوده و در کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی شاغل باشند مشمول بیمه اجباری هستند.
وی تصریح کرد:اتباع خارجی که به صورت خویش فرما در یکی از مشاغل مشمول قانون تامین اجتماعی فعالیت داشته و دارای کارت کار یا پروانه کار معتبر باشند در صورت تمایل می توانند با احراز سایر شرایط مقرر در قانون از طریق انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حِرَف و مشاغل آزاد نسبت به بیمه پردازی خود اقدام کنند.
موسوی در خصوص مزایای بیمه تامین اجتماعی برای اتباع خارجی گفت:اتباع خارجی بیمه شده طبق ضوابط و مقررات سازمان می توانند از مستمری بازنشستگی،بازماندگان و از کارافتادگی کلی و جزئی،غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری و نقص عضو،کمک هزینه ازدواج،کمک هزینه وسائل پزشکی،کمک هزینه کفن و دفن،حمایت در برابر حوادث و بیماری ها و دفترچه درمان برخوردار شوند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com