کد خبر ۳۸۰۹۸ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۷
رئیس هیأت مدیره بنیاد خیریه یازهرا(س):

اهتمام متولیان فرهنگ نسبت به امر ازدواج ناچیز است/میل به تنها زیستی در جامعه در حال ترویج است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی اظهار داشت: با نگاهی که متولیان امر ازدواج در کشور دارند هر روز شاهد افزایش سبک های زندگی غربی مانند زندگی مجردی در کشور هستیم و متاسفانه رسانه ملی نیز با پخش بعضی برنامه ها در همین مسیر در حال حرکت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به تعابیری که قرآن کریم درباره ازدواج دارد اظهار کرد: در قرآن پوشش به دو عنوان ذکر شده؛ یکی به عنوان پوشش ظاهری انسان همچون لباس و دیگری به عنوان پوشش حجب و حیا که همان پوشش معنوی و ازدواج است.

وی با اشاره به تاکیدات قرآن کریم به امر ازدواج تصریح کرد: در قرآن به نکاح امر شده و آمده است که اگر فقیر هستید نترسید و برای تحقق این مهم خداوند به شما قوت می‌دهد.

رئیس هیأت مدیره بنیاد خیریه یازهرا(س) تاکید پیامبر اسلام در خصوص تحقق امر ازدواج در جامعه به عنوان سنت حسنه الهی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید این مسأله در جامعه نهادینه شود که ازدواج با فرهنگ شیعی عجین است و این مهم باید در جامعه رشد پیدا کند.

وی با اشاره به آسیب‌های موجود در جامعه که جوانان را از رغبت به ازدواج باز می‌دارد، خاطرنشان کرد: عدم درک صحیح نسبت به این فریضه مهم یکی از مسایلی است که امروز جزو آسیب‌های ازدواج شده و باید توجه داشت که ازدواج تنها یک امر مادی و جنسی نیست.

مؤمنی بیان کرد: بخش عمده دلیل تشبیه ازدواج به پوشش در قرآن به این خاطر است که ازدواج حجب و حیا را در انسان افزایش می‌دهد.

وی لزوم فرهنگ سازی ازدواج در جامعه را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اهمیت الگوپذیری از زندگی امیرالمؤمنین و حضرت زهرا(س) و سیره معصومین(ع) در مسأله ازدواج، افزود: وقتی جامعه فرهنگ ازدواج را از سیره معصومین(ع) بگیرد، آن وقت موانع ازدواج برطرف شده و شرایط بهتری بر شکل‌گیری ازدواج آسان محقق می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نیاز به ترویج فرهنگ ازدواج در جامعه، آسیب‌های متوجه نسل جوان به دلیل دوری از این فرهنگ را مورد توجه قرار داد و گفت: رشد پرخاشگری در جوانان یکی از مسایلی است که مدام والدین نسبت به آن گله‌مند هستند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که دلیل این نوع رفتار، افزایش سن ازدواج است.

وی با اشاره به افزایش میل زندگی مجردی در بین دختران و پسران در جامعه گفت: تبلیغات بازرگانی تلوزیونی هم مکرراً به اشکال مختلف شکل‌گیری این مسأله در جامعه را نشان می‌دهد که آسیب بسیار خطرناکی است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: سن ازدواج به ویژه بین دختران در جامعه افزایش پیدا کرده و به همین خاطر برای دوری از برخورد خانواده، دختران و پسران مجرد به سمت زندگی مستقل و تنها تمایل پیدا کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ ازدواج آسان بر جامعه حاکم شود، افزود: ازدواج آرامش را بر زندگی حکمفرما می‌کند و شکل گیری زندگی با حداقل‌ها نیز همین مهم را محقق خواهد ساخت.

رئیس هیأت مدیره بنیاد خیریه یازهرا(س) با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد و برگزاری جشن ازدواج آسان و جشنواره هلهله فرشته‌ها افزود: معرفی سیره اهل بیت در ازدواج و جوانان موفقی که با حداقل امکانات ازدواج کرده‌اند و به تبع آن ترویج ازدواج آسان در جامعه می‌تواند فضای فرهنگی مناسبی را در راستای تحقق ازدواج آسان در جامعه فراهم کند.

وی گفت: در عرصه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی صحبت‌های زیادی مطرح و هزینه‌های زیادی بابت برگزاری کنسرت‌ها و جشنواره‌ها صرف می‌شود اما توجهات به سمت ترویج ازدواج آسان در جامعه بسیار کم است.

مؤمنی با بیان اینکه ازدواج یک امر ریشه‌ای است، گفت: متاسفانه مسؤولان فرهنگی دغدغه‌ای نسبت به ترویج امر ازدواج در جامعه ندارند.

وی با اشاره به تبلیغات بیگانگان در خصوص ارتباط دختر و پسر قبل از ازدواج خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند ترویج این فرهنگ در جامعه چه اشکالی دارد که باید گفت با این بیان، حرمت و امنیتی که برای دختر مسلمان قائل می‌شویم از بین می‌رود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حمایت بنیاد خیریه یازهرا(س) از ازدواج آسان زوج‌های جوان، تصریح کرد: در سال‌های اخیر با فعالیت‌های این بنیاد زوج‌های جوان بسیاری با حداقل‌ها زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند و آسیب‌های فراوانی از آن‌ها دور شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com