کد خبر ۳۸۰۹۹ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۱
معاون آمار و اطلاعات استان قم:

هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن به صورت الکترونیکی در قم اجرا می‌شود

معاون آمار و اطلاعات استان قم از آغاز هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن همزمان با سراسر کشور در قم خبر داد و گفت: عدم پرسش درباره دارایی‌های خانوار، عدم پرسش در خصوص شغل خانوار، استفاده از بانک‌های اطلاعاتی موجود در کشور از جمله ویژگی‌های این دوره از سرشماری نفوس و مسکن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمدجواد شاکرآرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران از آغاز هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن هم‌زمان با سراسر کشور در قم خبر داد و اظهار داشت: در این دوره 510 نفر متشکل از عوامل اجرایی و ستادی به تفکیک 470 نفر نیروی اجرایی و 40 نفر نیروی ستادی مشارکت دارند.

 
معاون آمار و اطلاعات استان قم با اشاره به اینکه این دوره از سرشماری به صورت اینترنتی و میدانی انجام می‌شود افزود: از 3 تا 25 مهر ماه ثبت نام اینترنتی است و خانوارها با مراجعه به پایگاه اینترنتی sarshomari95.ir و دریافت کد رهگیری در هنگام مراجعه میدانی ماموران سرشماری با قرار دادن این کد در اختیار ماموران سبب صرفه‌جویی در وقت و هزینه و تسریع در امر سرشماری شوند.
 
وی با بیان اینکه سرشماری میدانی نیز از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه ادامه داد تصریح کرد: در نخستین روز سرشماری هم‌زمان با 3 مهرماه زنگ سرشماری در مدارس استان به صدا در می‌آید.
 
شاکرآرانی با اشاره به سوالاتی که در این دوره از سرشماری مطرح می‌شود گفت: عدم پرسش درباره دارایی‌های خانوار، عدم پرسش در خصوص شغل خانوار، استفاده از بانک‌های اطلاعاتی موجود در کشور، طراحی دو قسمتی سرشماری به صورت میدانی، اینترنتی و بازبینی هم‌زمان با جمع‌آوری اطلاعات از جمله ویژگی‌های این دوره از سرشماری نفوس و مسکن است.
 
معاون آمار و اطلاعات استان قم با تاکید بر اینکه در سرشماری نفوس و مسکن همه افراد ساکن در شهر و روستاهای قم اعم از ایرانی و غیرانی شامل می‌شوند ادامه داد: اطلاعات حاصل از این سرشماری ابزار مناسبی برای برنامه‌ریزی، مطالعات جمعیتی، بررسی تحولات جمعیتی و مهاجرت، فعالیت و نیروی انسانی، محاسبه شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی، مقایسه بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای است.
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com