کد خبر ۳۸۱۱۵ انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
دبیر جشنواره ستاد غدیریه :

باید افکار عمومی را نسبت به اهمیت روز غدیر تحریک کرد/ اهدای ۲۰۰۰ هزار پرچم متبرک به هیئت‌ها در روز عید غدیر

حجت‌الاسلام عباس شواخی با اشاره به رهنمودهای مراجع معظم تقلید برای گرامیداشت روز غدیر اظهار داشت: باید افکار عمومی را نسبت به واقع غدیر آگاه کرد تا جامعه این مهم را مطالبه کند و با دو شرطی که مراجع معظم خواستار آن هستند که عدم ایجاد معصیت و رعایت تقیه است شاهد حراست از یک جریان تاریخی-دینی باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام عباس شواخی دبیر ستاد جشن‌های مردمی غدیریه در حاشیه رونمایی از پرچم اهدایی حرم امیرالمؤمنین(ع) به هیئات قم  که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت گرامیداشت عید غدیر اظهار داشت: این ستاد چند سالی است با حمایت معنوی مراجع معظم تقلید و با کمک خیرین و به صورت کاملا مردمی هر ساله برنامه های را برای گرامیداشت واقعه غدیر یک هفته قبل و بعد از عید غدیر برگزار می نماید.

پرچم غدیر
دبیر ستاد جشن‌های مردمی غدیریه با اشاره به اینکه عید غدیر برای شیعیان دارای اهمیت ویژه ای است افزود: در چند سال اخیر مراجع معظم تقلید با حمایت از برگزاری هرچه با شکوه تر این جشن ها از مردم خواسته اند دو شرط مهم در این مورد رعایت شود ، اولا به معصیت کشیده نشدن مراسمات و ثانیا رعایت تقیه ، که مورد تاکید این بزرگان است.

وی با اشاره به اینکه به خاطر خطبه غدیریه روز غدیر روز بیعت با امام زمان(عج) است افزود: با هماهنگی عتبه مقدس پرچم حرم امام علی(ع) به برخی هیئات داخل کشور اهدا می‌شود ، طبق هماهنگی‌هایی که با حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) شده 2000 پرچم برای اهدا به هیئت‌هایی که در این روز به خیابان‌ها و کوچه‌ها می‌آیند در نظر گرفته‌ شده است.

parcham

شواخی اولین شرط برای دریافت پرچم متبرک شده را ثبت‌نام در سایت کاروان‌های غدیر به نشانی http://karevanhayeqadir.ir دانست و گفت: اولویت با هیئت‌هایی که سال گذشته بدون معصیت بیرون آمده‌اند که بدون قرعه‌کشی این پرچم به آن‌ها اهدا می‌شود و مابقی نیز طبق شرایط تفکیک و بین استان‌ها توزیع می‌شود.

وی گفت: کاروان‌های غدیر باید شرایطی داشته باشند که در زمان اهدای پرچم این شرایط را متذکر شده‌ایم و آخرین برنامه کاروان‌ها نماز عید غدیر، اطعام و یا زیارت غدیریه امام هادی(ع) خواهد بود.

دبیر ستاد جشن‌های مردمی غدیریه تصریح کرد: در حاشیه این پرچم مناسبت‌های ایام غدیر ذکر شده و در صدر آن نیز شعار علی رایة‌الهدی درج شده است ، در گوشه این پرچم نیز مهر عتبه مقدس علوی حک شده و در جای جای این پرچم از شعارهای این مناسبت استفاده شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com