کد خبر ۳۸۱۴۹ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۴
معاون جامعه المصطفی مطرح کرد :

۳۰۰۰۰ طلبه از ۱۲۰ کشور جهان در جامعه المصطفی در حال تحصیل هستند/آغاز به کار دوره مکاتبه‌ای در جامعه المصطفی

حجت‌الاسلام محسن قنبری معاون جامعه المصطفی به تحصیل ۳۰ هزار طلبه از ۱۲۰ کشور در جامعه المصطفی اشاره کرد و گفت: جامعه المصطفی در بیش از ۶۰ کشور نمایندگی مستقیم دارد و تاکنون بیش از ۳۵ هزار نفر از این موسسه فارغ التحصیل شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام محسن قنبری ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهار داشت: در حالی سال جدید تحصیلی حوزه ها آغاز می شود که با رخدادهای مهمی در جهان روبرو هستیم، حوادثی که در مقابل گفتمان اصیل اسلامی ایستادگی می کنند.

وی با بیان اینکه جامعه المصطفی در سرتاسر جهان نماینده گفتمان اصیل اسلامی است، تصریح کرد: براساس چشم انداز 20 ساله که تا 1414 شمسی برای جامعه ترسیم شده است در تلاشیم هیچ کشوری از طلبه المصطفی خالی نباشد.

معاون آموزشی جامعه المصطفی ادامه داد: شعار سال تحصیلی امسال "توسعه کیفی و کمی آموزش با رویکرد مرجعیت علمی جامعه المصطفی" در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی توسعه کمی و به لحاظ کیفی تحقق پژوهش محوری است، خاطرنشان کرد: نمی توان بدون پژوهش پاسخگوی جهان امروز بود و در کنار آن ماهیت حوزوی جامعه المصطفی تربیت، اخلاق و معنویت به صورت برجسته خودنمایی می‌کند.

قنبری به تحصیل 30 هزار طلبه از 120 کشور مختلف در جامعه المصطفی اشاره کرد و افزود: جامعه المصطفی در بیش از 60 کشور نمایندگی مستقیم دارد و تاکنون بیش از 35 هزار نفر از این موسسه فارغ التحصیل شده اند.

وی با بیان اینکه در جامعه المصطفی بیش از 3 هزار استاد هیئت علمی در داخل و خارج از کشور در حال دانش افزایی طلاب هستند، عنوان کرد: 161 مدرسه پیوسته، 110 مدرسه همکار و 25 مدرسه تابعه، کار آموزش طلاب را در 193 گروه علمی تربیتی را دنبال می کنند.

معاون آموزشی جامعه المصطفی اظهار داشت: مقاطع تحصیلی کاردانی تا دکترا و سطوح 3 تا 5 حوزوی در جامعه المصطفی در حال اجرا است که در سال 94 ورودی های جدید 5643 و در سال جاری تاکنون 1854 دانشجو پذیرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه یک سوم طلاب از خواهران است، ادامه داد: در دوره‌های آموزش مجازی بیش از 5 هزار نفر از 84 ملیت در حال اشتغال هستند که این دوره ها با 7 زبان در حال پیگیری است.

قنبری با بیان اینکه یکی از دوره‌های موفق آموزشی زبان فارسی است، گفت: زبان فارسی ابزاری برای توسعه اسلام است که امروز بیش از 3 هزار نفر زبان آموز فارسی به صورت حضوری و مجازی در جامعه المصطفی حضور دارند.

وی به آغاز دوره مکاتبه‌ای در جامعه المصطفی اشاره کرد و افزود: طلاب و دانشجویانی به‌ویژه در کشورهای آفریقایی و جنوب شرق آسیا که توانایی شرکت حضوری و مجازی را ندارند به‌صورت ارسال جزوه و سی دی های آموزشی تحت آموزش قرار می گیرند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com