کد خبر ۳۸۲۳۱ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۵
مشاور وزیر کشور در امور روحانیت:

نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین داود نمازی اظهار داشت : وظیفه اصلی روحانیت، دین‌مدار کردن جامعه در کنار زندگی با مردم است و متأسفانه امروز ما شاهد هستیم که 350 مسجد در یک استان بدون روحانی است ، البته در بسیاری از استان‌ها با این مشکل روبه‌رو هستیم و باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین داود نمازی امروز در حاشیه مراسم جلوه‌هایی از اقدام و عمل که در خلجستان برگزار شد،  از اجرای طرح آمایش سرزمینی با موضوع آسیب‌های اجتماعی در 31 استان، 480 شهرستان و تمام بخش‌های کشور خبر داد و اظهار داشت: در زمینه‌های مختلف، آسیب‌های اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفته که یک کار بی‌نظیر در کشور بود.

مشاور وزیر کشور در امور هماهنگی روحانیت و ائمه جمعه و جماعت افزود: اطلاعات و داده‌هایی که در این گزارش است، چهار نوبت ویرایش شده که برای تصمیم‌گیری مسئولان نظام بسیار مهم است.

وی گفت: پس از ارائه این گزارش خدمت مقام معظم رهبری، ایشان فرمودند باید مطالعه کنند و بعد از آن جلساتی با حضور سران سه قوه برگزار و منجر به جلسات بعدی شد که تاکنون سه جلسه برگزار شده و ایشان 5 آسیب را به‌عنوان اولویت کشور اعلام فرمودند ازجمله اعتیاد، طلاق، بیکاری، حاشیه‌نشینی و معضل خاص هر استان در شرایط فعلی.

نمازی با اعلام اینکه به دستور رهبری کارهای روتین برای این موضوع نباید صورت گیرد و کار فوق‌العاده‌ای باید در سال 95 انجام شود، افزود: جلسه بعدی 10 آبان برگزار خواهد شد و در جلسه دو روز پیش با استانداران تأکید شد که باید نسبت به استان خودشان ببینند چه‌کار ویژه‌ای انجام‌شده است.

وی ادامه داد: دومین خروجی این گزارش و جلسات تاکنون این بوده است که یک سازمانی ویژه موضوع آسیب‌های اجتماعی در کشور لازم است که موضوعات را دنبال کند و سازمان مدیریت آسیب‌های اجتماعی به‌زودی در وزارت کشور تأسیس می‌شود و قائم‌مقام وزیر در امور اجتماعی و فرهنگی به این سمت منتقل خواهد شد.

وی وظیفه این سازمان را سیاست‌گذاری، مدیریت و پیگیری امور مربوط به آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: قرار است این سازمان از موازی کاری‌ها جلوگیری کند و خروجی مثبتی به دنبال داشته باشد.

مشاور وزیر کشور در امور هماهنگی روحانیت و ائمه جمعه و جماعت با اعلام این خبر که شورای عالی اجتماعی کشور ارتقا پیداکرده و در سطح رئیس‌جمهور برگزار می‌شود تصریح کرد: تاکنون دو جلسه با حضور رئیس‌جمهور در 6 ماه گذشته برگزارشده است و هرماه هم وزیر کشور به‌عنوان قائم‌مقام رئیس این شورا، جلسات را برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: قطعاً در آسیب‌های اجتماعی روحانیت نقش مثبتی دارند که اگر مسئله عبودیت در بین همه مردم حل شود، قطعاً بسیاری از آسیب‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

نمازی با این پرسش که در مورد آسیب‌های فضای مجازی باید دید چه می‌شود که جوانان و مردم به سراغ این فضا می‌روند و تأثیر می‌پذیرند، ادامه داد: متولی دین مردم روحانیت است و باید همه در این زمینه به میدان بیایند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com