کد خبر ۳۸۲۸۰ انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۸
فرمانده انتظامی استان قم آمار یکساله ناجای قم را تشریح کرد:

از انهدام 35 باند بزرگ و کشف 8 تن مواد مخدر تا کاهش 36 درصدی مجموع جرائم در قم

سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی قم با اشاره به کشف 8 تن انواع مواد مخدر در قم در یک سال گذشته در استان قم اظهار داشت: 35 باند بزرگ مواد مخدر در یک سال گذشته منهدم شده است و کشفیات مواد مخدر نیز 33 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سردار کاظم مجتبایی صبح امروز در جمع خبرنگاران به آمار یک ساله ناجا در قم اشاره کرد و گفت: در این مدت 57 درصد سرقت های صورت گرفته، کشف شده است و در این مدت یک درصد سرقت ها نیز افزایش داشته است. این در حالی است که پلیس قم در انعکاس دقیق اخبار و صداقت در اطلاع رسانی، مقام اول کشوری را در اختیار دارد.

فرمانده انتظامی قم به کشف 8 تن انواع مواد مخدر در قم در یک سال گذشته خبر داد و افزود: 35 باند بزرگ مواد مخدر در یک سال گذشته منهدم شده است و کشفیات مواد مخدر نیز 33 درصد افزایش داشته است. در حوزه قاچاق کالا 5 باند منهدم شده است و 33 نفر دستگیر شده اند و نزدیک به 22 میلیارد تومان ارزش کالاهای کشف شده بوده است.

وی به تصادفات در قم اشاره کرد و گفت: 5 درصد کشته ها در تصادفات کمتر شده است و این حرکتی به جلو است. فرمانده انتظامی به آمار پلیس فتا در قم اشاره کرد و تصریح کرد: 231 پرونده در قم تشکیل شده است و 234 نفر در این ارتباط دستگیر شده اند که 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

سردار مجتبایی از انجام 280 هزار عملیات پلیسی بر اثر تماس مردم با پلیس 100 خبر داد و گفت: این حجم از عملیات پلیسی در پاسخ به نیازهای مردم صورت گرفته است و نشان از خدمت پلیس به مردم دارد.

مقام عالی انتظامی استان قم با اشاره به ارائه مشاوره به مردم برای از بین بردن زمینه های اجتماعی جرم خبر داد و گفت: امروز در همه کلانتری ها، واحد مشاوره وجود دارد و در معاونت اجتماعی نیز مرکز مشاوره خوبی وجود دارد و در یک سال گذشته بیش از 14 هزار مشاوره صورت گرفته است و می توان گفت به همین تعداد پرونده کمتر تشکیل شده است.

فرمانده نیروی انتظامی از کاهش 36 درصدی مجموع جرائم در یک سال گذشته قم نسبت به مدت مشابه خبر داد و افزود: 56 درصد دستگیر شدگان مجرد و بقیه مجرد بوده اند. 72 درصد جرم اولی بوده اند و 28 درصد سابقه داشته اند. همچنین 21 درصد از مجرمین از اتباع خارجی و 78 درصد ایرانی بوده اند.

وی تصریح کرد: 62 درصد دستگیر شدگان بومی و بقیه غیر بومی بوده بوده اند. 54 درصد دستگیر شدگان بیکار بوده اند و مابقی شغلی داشته اند که این نقش بیکاری در وقوع جرم را نشان می دهد.

وی به آمار جرائم بزرگ در قم اشاره کرد و گفت: آمار قتل در قم 35 درصد کاهش یافته است و شاهد کاهش 15 درصدی آمار خودکشی نیز در یک سال گذشته بوده ایم. در یک سال گذشته 7 سرقت مسلحانه در قم صورت گرفت که همگی شناسایی و دستگیر شدند. آدم ربایی و گرو کشی کلا در قم در سال گذشته وجود نداشته است. در نزاع و درگیری نیز 36 درصد کاهش داشته ایم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com