کد خبر ۳۸۲۹۴ انتشار : ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۳

برگزاری نمایشگاه های بدون مجوز در قم تخلف است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن وتجارت ، سید مجتبی فرهادی قمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات در سالن جلسات معاونت اقتصادی استانداری اظهار داشت: صادرکنندگان استان کالاهای خود را از گمرکات خارج از استان صادر می کنند که لازم است استان در این زمینه برنامه ریزی لازم را داشته باشد.
رئیس اداره بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم افزود: اتاق بازرگانی برنامه عملیاتی برای حضور در کشورهای هدف واعزام وپذیرش هیات های تجاری را مشخص واین موضوع را با جدیت دنبال کنند.
وی با بیان اینکه شورای راهبردی تجارت خارجی باید پیگیری شود تصریح کرد: ایجاد دفاتر، مراکز تجاری و نمایشگاه در کشورهای خارجی به طور خاص عراق در شهر نجف با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت با اجرای اتاق بازرگانی در دستور کار است.
فرهادی با بیان اینکه اگر بنا باشد در نجف فروش داشته باشیم الزاما جشنواره فروش کالای ایرانی و استانی برگزار خواهد شد و در شهرهای دیگر نخواهد بود خاطرنشان کرد: راه اندازی و اجرای نمایشگاه حداقل 4 ماه به طول می انجامد از همین رو لازم است این مسئله به طور جدی از سوی اتاق بازرگانی پیگیری شود.
رئیس اداره بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم با انتقاد از برگزاری نمایشگاه های بدون مجوز در استان تصریح کرد: نمایشگاه های متفاوت در استان بدون دریافت مجوز از سازمان صنعت معدن و تجارت برگزار می شود و علی رغم مکاتبات مختلف اصناف، اتاق بازرگانی، سرمایه گذاران در این زمینه با مشکل مواجه می شوند.
وی با اشاره به بسته های حمایتی صادرات عنوان کرد: دولت بانک توسعه صادرات را برای اعطای یارانه صادراتی مکلف کرده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com