کد خبر ۳۸۲۹۶ انتشار : ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۹
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم:

تاکنون قصور پزشکان در مرگ مغزی ستایش ثابت نشده است/ در صورت قصور پزشکی قطعا برخورد خواهیم کرد

محمدرضا مظفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در خصوص مرگ مغزی ستایش موسایی کودک 8 ساله در بیمارستان نکویی قم، تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر قصور و یا سهل‌انگاری تیم پزشکی به اثبات نرسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمدرضا مظفری ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم ستایش موسایی کودک 8 ساله قمی که در بیمارستان نکویی قم دچار مرگ مغزی شد گفت: متاسفانه در برخی از خبرها درج شده است که سهل‌انگاری پزشکان موجب مرگ مغزی این کودک شده که این امر صحت ندارد و هنوز هیچ قصور و یا سهل‌انگاری ثابت نشده است.

وی بیان کرد: قصور پزشکی توسط سازمان نظام پزشکی به اثبات می‌رسد که تاکنون پرونده‌ای برای بررسی ارسال نشده است و هیچ موضوعی نیز در این زمینه به اثبات نرسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: پزشک بیهوشی ستایش موسایی، از بهترین پزشکان بیهوشی قم است و متاسفانه این مطالب که عنوان می‌شود این کودک به دلیل مسائل بیهوشی و یا نقص دستگاه اکسیژن به کما رفته است، صحت ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: البته بنده در جریان همه جزئیات رخ داده در اتاق عمل نیستم و باید پرونده در نظام پزشکی بررسی شده و کارشناسان مربوطه با بررسی ریز مسائل در این زمینه نظر دهند و اگر توسط کارشناسان و سازمان نظام پزشکی ثابت شود که قصور از پزشک بوده است، قطعاً اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: تمامی پزشکان و به ویژه پزشکان استان قم با همه مشکلات و سختی‌هایی که دارند با نهایت درایت و دقت در کارها، اقدام به درمان بیماران کرده و بر این امر تاکید دارند.

مظفری از اهدای اعضای بدن ستایش به افراد نیازمند تقدیر و تشکر ویژه کرد و متعهد شد که حتماً علت مرگ ستایش را پس از بررسی توسط مراجع ذی‌صلاح اعلام خواهد کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com