کد خبر ۳۸۲۹۸ انتشار : ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۶
فقیه حوزه علمیه قم :

تشویش اذهان در مجالس عزاداری، ظلم به سیدالشهدا و نظام است

یکی ازفقهای حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت برپایی مجالس عزاداری ماه محرم گفت: هر گونه بهره برداری سیاسی و تشویش اذهان مردم و بیان سخنان انحرافی در مجالس و محافل حسینی، ظلم به حضرت سید الشهدا (ع)، نظام و آب به آسیاب دشمنان ریختن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله سید محمد سجادی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: محرم، ماه شهادت، اصلاح، موعظه و عبرت است و باید در این ایام، مردم را نسبت به اسلام، انقلاب و مسئولان نظام دلگرم کنیم و خلاف این مسیرحرکت کردن، در راستای اهداف دشمنان است.

وی ادامه داد: حضرت امام حسین (ع) کشتی نجات بشریت است وهرکسی بخواهد می تواند با راه، مذهب، دین و منطق امام حسین(ع) خود را از این ظلمات دنیا نجات دهد.

آیت الله سجادی بیان داشت: مجالس حسینی باید سرشار از ذکر توحید، دعوت به خدا متعال، اخلاق، انسانیت، شجاعت و گذشت و اطاعت از امر مولا باشد و مردم را به سمت خداوند متعال سوق دهد ودر روایات نیز داریم که بهترین قول، دعوت به سوی خداوند متعال است.

رئیس موسسه پژوهشی آیت الله سید مصطفی خمینی اظهار داشت: تمام اقدامات امام حسین (ع) دعوت به سمت خداوند بود و اگر خدای ناکرده مجالس سید الشهدا (ع) با مسایل سیاسی و جناحی خلط شود، در دنیا و آخرت خسران زده خواهیم شد، بنابراین همه مجالس ما باید رنگ و بوی حسینی داشته باشد.

آیت الله سجادی خاطرنشان کرد: اگر بر پیشانی مجالس عزاداری ما گرد ریا و جناح بازی سیاسی و انحرافی بنشیند، خیر وثوابی در آن نیست و باید به مفهوم قیام امام حسین (ع) توجه کنیم.

وی افزود:حضرت امام حسین ( ع ) برای تفریح و گردشگری از مدینه خارج نشدند بلکه فرمودند: من برای اصلاح دین امت جدم و نجات مردم از جهالت قیام کردم.

وی ادامه داد :حضرت اسوه تمام خوبی ها برای بشریت در هر عصر، زمان و قرنی است و اگر عزاداری های محرم و صفر نبود به تعبیر امام راحل از دین و آیین محمدی نیز چیزی باقی نمی ماند و امروز نیز باید این عزاداری ها با خلوص نیت و بدون از پیرایه بماند.

آیت الله سجادی اظهار داشت: همانگونه که نماز باید همراه با طهارت و پاکی باشد و اگر نمازگزار با ریا نماز بخواند نماز او قبول نیست، عزاداری برای ثارالله و خون خدا نیز حکم عبادت را دارد واگر در آن ناخالصی و ریا و مسائل غیرشرعی باشد این مبغوض خداوند و ائمه اطهار(ع) است.

وی با اشاره به وصیت امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: حضرت امام رضا (ع) خطاب به حضرت عبدالعظیم حسنی نوشتند اگر از شما شیعیان و دوستان من، کسی در صدد تضعیف،تخریب و کوچک کردن برادر شیعه خود باشد مورد نفرین شدید من خواهد بود.

آیت الله سجادی بیان داشت: ما ازمجالس عزاداری برای تخریب و تضعیف دیگران سو استفاده نکنیم بلکه به وصیت امام رضا (ع) توجه کنیم، اگر موضوعی مورد نفرین امام رضا (ع) بود مورد نفرین امام زمان (عج)، ملائکه و خود خداوند هم خواهد بود، بنابراین حرمت ماه محرم را حفظ و ناسنجیده سخن نگوییم.

وی ادامه داد: دشمنان می خواهند از راه دامن زدن به اختلافات داخلی در کشور ما وارد شوند، تنها راه مقابله با قدرت موشکی و اقتدار جمهوری اسلامی همین اختلافات است واگر کسانی در مجالس و محافل محتلف نادانی کنند کار آنها خدمت به خارجی هاست.

آیت الله سجادی بیان داشت:هر چه به وحدت و انسجام نیروهای انقلاب صدمه وارد شود، خدمت به اسرائیل، امریکا و دشمنان کشور است و اگر خدای ناکرده، کسی در این ورطه بیفتد زیانکار خواهد بود چرا که لطمه زدن به وحدت کشور خیانت و ظلم است وقتی ما دشمنان خارجی بی رحم داریم نباید آب به آسیاب دشمنان بریزیم.

منبع: ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com