کد خبر ۳۸۳۰۴ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۶
آیت‌الله اعرافی:

جبهه تکفیر و ترور و افراط‌گرایی مذهبی دست نشانده حرکت استکبار است

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در سوریه، یمن و بحرین شاهد یک جنگ نیابتی هستیم، گفت: علت اصلی این جنگ نیابتی استکبار جهانی و اسرائیل است و آل سعود و جبهه تکفیر و ترور و افراط‌گرایی مذهبی دست نشانده حرکت استکبار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم که در مدرسه عالی امام کاظم برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: ملت ما در جنگ هشت ساله و دفاع مقدس به بهترین شکل از یک آزمون بسیار سخت و دشوار بیرون آمد؛ هرگز نمی‌شد تصور کرد که ملتی با دست خالی در برابر هجمه مستکبران عالم پیروز بیرون بیاید.

وی بیان کرد: روحانیت افتخار دارد که هزاران شهید در قافله انقلاب و دفاع مقدس دارد، روحانیت در کنار مردم است و برای رشد و اعتلای کشور تلاش کرده و جان خود را نیز در این راه فدا می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه اضافه کرد: مستکبران عالم در دهه اخیر در برابر امواج انقلاب اسلامی احساس ضعف کردند و در سوریه، یمن و بحرین شاهد یک جنگ نیابتی هستیم. علت اصلی این جنگ نیابتی استکبار جهانی و اسرائیل است و آل سعود و جبهه تکفیر و ترور و افراط گرایی مذهبی دست نشانده حرکت استکبار است.

وی با بیان اینکه جنگ نیابتی با اهداف مختلفی دنبال می‌شود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی امروز تنها متعلق به ایران نیست بلکه از آن همه امت اسلام بوده و غربی‌ها می‌خواهند جلوی امواج این انقلاب را بگیرند و چهره اسلام مخدوش شده و اسرائیل در حاشیه امن قرار بگیرد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به شرایط یمن، سوریه، بحرین و دیگر نقاط عالم و خون ریزی‌های سفاکانه غربی‌ها تصریح کرد: تابلوی این خونریزی‌ها و جنگ‌ها، جنگی مذهبی و تکفیری است که با هیچ فرقه و مذهبی همخوان نیست.

وی خطاب به خانواده‌های شهدای مدافع حرم تصریح کرد: همانگونه که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی بارها فرمودند حضور فرزندان سرافراز شما برای این است که این نقشه پیچیده دشمن نقش برآب شود، چرا که آنها آمده‌اند مقدسات اسلام و اهل بیت(ع) را از میان برداشته و امنیت جهان اسلام را زیرپا بگذارند. فرزندان سرافراز شما و روحانیونی که مدرسه را کنار گذاشته و در عرصه دفاع حاضر شدند به ایستادگی در برابر این نقشه غرب پرداختند.

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: اگر ایستادگی توسط جوانان ما و دیگر کشورها صورت نمی‌گرفت امروز عتبات عالیات و ایران اسلامی در معرض خطر بود؛ ملت ایران و ملت‌های اسلامی به خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم افتخار کرده و به فضل خدا نقشه‌های سخت و پیچیده با حضور ملت‌های مقاوم جبهه مقاومت، نقش برآب خواهد شد.

وی تصریح کرد: حضور مستشاری انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در کنار دفاع کنندگان از وطن و کشورهای اسلامی برای امنیت همه کشورها مفید است.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه حضور ما یا مستشاری بوده و یا به درخواست دولت سوریه و دیگر دولت‌های در معرض خطر انجام شده است، تاکید کرد: مجامع بین‌المللی اگر غرضی در کارشان نبود از حضور در جبهه مقابله با تروریسم حتما استقبال می‌کردند.

وی گفت: توقع نداریم که اسرائیل و حامیان آنها در برابر جبهه ترور ایستادگی کنند چون خودشان مسبب آن بوده‌اند ولی از سازمان‌های بین‌المللی انتظارات بیشتری بود.

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: امیدواریم به زودی شاهد باشیم که این توطئه‌ها شکست خورده و امت اسلام به سمت وحدت حرکت کند؛ اختلافات جزئی و تاریخی نباید به جنگ مبدل شود، در شرایط حساسی هستیم و امیدواریم که این نشست‌ها علاوه بر اینکه تکریم شهدا و ایثارگران جبهه بزرگ است برای ما مایه قوت قلب باشد.

وی با اشاره به اعزام در آستانه ماه محرم اظهار کرد: امیدواریم که مبلغان بتوانند پیام عاشورا، انقلاب، دفاع مقدس و حوزه‌های علمیه را به همه کشور و جهان منعکس کنند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه عاشورا جایگاه بزرگی در تاریخ انقلاب ما داشته و الهام‌بخش همه حرکت‌های بزرگ ما است، افزود: در عاشورا همه ارزش‌های متعالی اخلاقی و حماسی منعکس شده است و مبلغان این فرصت گرانبها را قدر دانسته و از این فرصت برای دعوت نسل جوان و جامعه انقلابی به سمت بصیرت روز افزون استفاده بیشتری داشته باشند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com