کد خبر ۳۸۳۱۷ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۴
مدیرکل اوقاف استان قم:

طرح بصیرت عاشورایی با حضور 70 مُبلغ در قم برگزار می شود/ اعزام مبلغان روحانی به مدارس و زندان ها

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم با بیان اینکه سازمان اوقاف برای عمل امینانه به نیت واقفان و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، قرارگاهی برای اجرای طرح بصیرت عاشورایی تشکیل داده است گفت: این قرارگاه به عنوان «سیدالشهداء(ع)» در اداره کل اوقاف قم فعالیت های خود را شروع کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم صبح امروز در نشست خبری سوگواره بصیرت عاشورایی اظهار کرد: یکی از مهمترین نیت های موقوفات سراسر کشور، اقامه عزای سرور و سالار شهیدان(ع) است.

وی افزود: در استان قم هم بیشترین موقوفات با نیت صرف درآمدها در تعزیه خوانی، روضه خوانی و عزاداری سیدالشهدا(ع) وقف شده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه سازمان اوقاف برای عمل امینانه به نیت واقفان و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، قرارگاهی برای اجرای طرح بصیرت عاشورایی تشکیل داده است گفت: این قرارگاه به عنوان «سیدالشهداء(ع)» در اداره کل اوقاف قم فعالیت های خود را از چندی پیش شروع کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا برنامه های مختلفی در سطح بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اجرایی خواهد شد که شامل موارد متعددی خواهند بود.

اسماعیلی مقدم از همکاری 70 نفر از مبلغان اوقاف در اجرای طرح بصیرت عاشورایی در قم خبر داد و خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ یکی از مهمترین برنامه های محوری این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: یکی از ویژگی های برجسته این مسئله، برپایی خیمه های معرفت و حضور 14 نفر از مبلغان متخصص، در ندامتگاه ها است که در این زمینه، شاهد همکاری اداره کل زندان های استان قم هستیم.

وی از برگزاری تجمع بزرگ «لبیک یا حسین(ع)» در سالروز ورود کاروان سیدالشهدا(ع) به صحرای کربلا خبر داد و افزود: این برنامه در روز دوم ماه محرم در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) برگزار می شود.

حسینی مقدم گفت: ویژه برنامه «رهروان زنیبی» با حضور بانوان عاشورایی، در حرم مطهر علی بن جعفر(ع) همزمان با دوازدهمین روز از ماه محرم، از دیگر برنامه های طرح بصیرت عاشورایی محسوب می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: همایش «شیرخوارگان حسینی» در بقاع شاخص و برنامه «اهلی من العسل» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در امامزاده جعفر شهید(ع) جزو دیگر برنامه های این طرح در سال جاری هستند.

وی با بیان اینکه اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا با حضور عزاداران حسینی در بقاع شاخص هم در دستور کار قرار دارد افزود: در کنار تمام مراسم فرهنگی، برنامه های تبلیغی و ترویجی هم در نظر گرفته شده که در طول برگزاری طرح بصیرت عاشورایی برگزار می شوند.

حسینی مقدم گفت: از دیگر برنامه های این طرح می توان به اطعام عزاداران حسینی از محل موقوفات مربوطه، برپایی ایستگاه های صلواتی، برپایی سلسله مباحث نمایشگاهی و اعزام مبلغان روحانی به مدارس اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: طی روزهای تاسوعا و عاشورا، دسته های عزاداری منطقه نیروگاه قم به سمت آستان مقدس امامزاده سید معصوم(ع) حرکت می کنند تا در اجتماع بزرگ عاشوراییان این بقعه متبرکه حضور داشته باشند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com