کد خبر ۳۸۳۱۹ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۱
فرمانده انتظامی استان:

مردم، محور امنیت اجتماعی مطلوب هستند/کسب رتبه برتر پلیس قم در نظر سنجی ها

سردار کاظم مجتبایی اظهار داشت : در جمهوری اسلامی فرهنگ پذیری و جامعه پذیری به عنوان محور امنیت پایدار پذیرفته شده است و ماموریت های پلیس در جهت افزایش مشارکت مردم در برنامه های امنیتی انجام می شود چرا که مردم، محور امنیت اجتماعی مطلوب هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سردار کاظم مجتبایی به مناسبت هفته بزرگداشت ناجا در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم در مصلای قدس، افزود: نیروی انتظامی استان قم با حمایت و اعتماد مردم، مدال خدمتگذاری به هدف های عالی نظام را بر سینه دارد و جایگاه این نیرو در نگاه مردم روز به روز تقویت می شود.

وی بیان کرد: فعالیت های مطلوب پلیس قم در یک سال گذشته همچون متلاشی ساختن 95باند سرقت، کشف هشت تن مواد مخدر و انهدام 35 باند توزیع کننده مواد مخدر و روان گردان، کاهش یافتن پنج درصدی تصادف ها، انجام 280 هزار عملیات پلیسی و ارائه 14 هزار مشاوره اجتماعی به مردم در مجموع باعث کاهش 36 درصدی جرایم در سطح استان قم و بالا رفتن اعتماد مردم به پلیس شد.

وی ادامه داد: امروز اقدام های پلیس قم امنیت ذهنی و روانی مردم را تقویت کرده و باعث افزایش رضایتمندی آنها از عملکرد نیروی انتظامی شده است.

فرمانده انتظامی قم با اشاره به اینکه اعتماد دوسویه مردم و پلیس به یکدیگر بسیار ارزشمند است، گفت: تامین امنیت که مهمترین وظیفه نیروی انتظامی است براساس مشارکت مردم در برنامه های فرهنگی و اجتماعی پلیس محقق می شود.

وی با بیان اینکه در معارف اسلامی از پند و موعظه به عنوان رکن های هدایت اجتماع یاد می شود، افزود: رسیدن به امنیت پایدار در جمهوری اسلامی بر پایه موعظه مردم و حکمت افزایی در سطح چامعه انجام می شود نه بر اساس زور و اقدامات خشن که نتیجه ی مطلوب را در پی ندارد.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی فرهنگ پذیری و جامعه پذیری به عنوان محور امنیت پایدار پذیرفته شده است و ماموریت های پلیس در جهت افزایش مشارکت مردم در برنامه های امنیتی انجام می شود چرا که مردم، محور امنیت اجتماعی مطلوب هستند.

مجتبایی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی بازوی توانمند رهبری و نظام است، گفت: اعتماد جامعه به پلیس باعث شده است، مردم نیروی انتظامی را به عنوان پشتیبان و یاور خود بپذیرند و با آن احساس رویارویی نداشته باشند.

وی با بیان اهمیت اعتماد و همکاری پلیس و مردم بایکدیگر، افزود: افزایش آگاهی مردم نسبت به حقوق اجتماعی خود، باعث موفقیت بیشتر پلیس در انجام ماموریت ها و ارتقاء سطح امنیت اجتماعی می شود.

وی با تاکید بر نقش موثر ارزش های اسلامی در ارتقاء امنیت اجتماعی، ادامه داد: پلیس با تمام توان برای جلب اعتماد مردم تلاش می کند چرا که اعتماد به پلیس اعتماد به مسئولان و نظام اسلامی و اعتماد به نظام اعتماد به اسلام است.

فرمانده انتظامی استان قم در خصوص برنامه های هفته ناجا گفت: در استان قم 114 برنامه انتظامی، اجتماعی، فرهنگی و عملیاتی زیر نظر فرماندهی انتظامی استان قم و همراهی مردم برگزار خواهد شد که 80 درصد این برنامه ها در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و با مشارکت مردم انجام می شود چرا که تمرکز نیروی انتطامی بر انجام برنامه های مردم پایه است.

فرماندهان و افسران نیروی انتظامی استان قم به مناسبت هفته بزرگداشت ناجا، به صورت باشکوهی در آیین نماز جمعه شرکت کردند.
نهم تا پانزدهم مهرماه به عنوان هفته بزرگداشت نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com