کد خبر ۳۸۳۲۶ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم در خبر داد :

کاهش ۲۱ درصدی حوادث ناشی از کار در قم

نصرالله بازوند مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم میزان حوادث ناشی از کار در سال 93 را 601 مورد عنوان کرد و افزود: این آمار در سال 94 به 472 مورد رسید که نشان دهنده کاهش 21 درصدی است، در سال جاری نیز پیش بینی می‌شود کاهش 10 درصدی حوادث ناشی از کار را نسبت به سال 94 داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، نصرالله بازوند از تشکیل کمیته ایمنی کار در استان خبر داد و اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی این کمیته صیانت از نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه‌های کشور و به منظور کاهش کثرت و شدت حوادث ناشی از کار و بالا بردن ضریب ایمنی کار ( کارگران، پیمانکاران، خویش‌فرمایان و شهروندان) بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه کمیته ایمنی با عضویت دستگاه‌های تأثیر گذار در ایمنی در استان ایجادشده است افزود: تشکیل این کمیته در راستای فعال‌سازی، سازمان‌دهی و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط بوده و هدف آن مدیریت کلان ایمنی استان است.

وی با اشاره به اینکه با اجرائی شدن مصوبات این کمیته ضریب ایمنی افزایش‌یافته و امید است که از شدت و تعدد حوادث نیز کاسته شود عنوان کرد: با توجه به اینکه از دست رفتن یک عدد نیروی کار مولد، خسارت سنگین میلیاردی به اقتصاد کشور وارد می‌کند از همین رو نجات یک نیروی کار و کاهش حوادث تأثیر بسیار مثبتی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد.

بازوند با تأکید بر اینکه ساماندهی هدفمند راهبردهای ایمنی همه دستگاه‌های اجرایی در کاهش میزان حوادث اثرگذار است خاطرنشان کرد: گسترش نظم و انضباط اجتماعی از طریق تدوین و اجرایی نمودن الزامات قانونی توسط دستگاه‌های اجرایی، صنایع، اصناف، و کارگاه‌ها، تلاش برای کاهش اثرات آسیب‌های جسمی و روحی و خسارت‌های جانی و مالی ناشی از بروز حوادث ناشی و غیر ناشی از کار به ذی نفعان و تلاش برای افزایش امید به زندگی کارگران، کارکنان، و شهروندان از طریق کاهش حوادث از دیگر اهداف تشکیل این کمیته بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تشکیل کمیته ایمنی ذیل شورای فنی استان با عضویت اکثریت دستگاه‌های اجرایی استان و دستگاه‌های تأثیرگذار در این  زمینه را ضروری دانست و گفت: عدم تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای مصوبات این کمیته از مهم‌ترین  موانع موجود در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این زمینه است.

وی میزان حوادث ناشی از کار در سال 93 را 601 مورد عنوان کرد و افزود: این آمار در سال 94 به 472 مورد رسید که نشان دهنده کاهش 21 درصدی است،  در سال جاری نیز پیش بینی می‌شود کاهش 10 درصدی حوادث ناشی از کار را نسبت به سال 94 داشته باشیم.

منبع: تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com