کد خبر ۳۸۳۸۳ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸

خدمت قمی ها به زائران اربعین در نقطه صفر مرزی

قال رسول الله صلى الله عليه و آله: «انّ للحسين فى قلوب المؤمنين محبّةً مكنونةً» هر مؤمنى كه آفريده مى‏شود خداوند متعال محبّت حسين مرا در گِل او خمير مى‏كند. این یکی از هزاران حدیث و روایاتی است که در جایگاه و عظمت سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام وارد شده است. با رسیدن بوی ماه محرم و شور و عشق وصف ناشدنی عاشقان و دلباختگان حریم ولایت و محبت به خاندان عترت صلوات الله علیهم اجمعین، بار دیگر مسئولان خادمان ملت در تکاپوی خدمت شایسته تر و مناسب تر به عزاداران حسینی برآمده اند.
پس از تدارک و تامین اقدامات لازم به منظور برگزاری عزاداری های ماه محرم در سطح استان قم که امید است مورد رضایت عموم مجاوران بارگاه نورانی کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها قرار بگیرد، اعضای ستاد اربعین استان قم به منظور فراهم آوردن مقدمات سفر معنوی و حضور میلیونی زائران عتبات عالیات به استان ایلام و نقطه صفر مرزی سفر کردند تا با بررسی میدانی مناطقی که زائران در آن حضور پیدا می کنند، مسائل و مشکلات سالهای گذشته را مرتفع نمایند.
به همین منظور یونس عالی پور معاون امور زائرین استاندار قم، حسین امیری مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم و... در شهر مهران و مکان های استقرار زائرین استان قم حضور پیدا کردند و با مسئولان استان ایلام مذاکره کردند که با توجه به امکانات و خدماتی که مردم عراق و استانهای دیگر در مسیر 80کیلومتری پیاده روی اربعین به زائران ارائه می کنند، لازم بود تا پوشش مناسبی در نقطه صفر مرزی و شهر مهران نیز فراهم آید تا در بازگشت نیز خدمات لازم و اکرام زائران حسینی به نحو احسن صورت گیرد.
استان قم با دارا بودن تجربه برگزاری مراسم های میلیونی نیمه شعبان، تاسوعا و عاشورا با اهتمام جدی دولت محترم و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و بویژه موکب حضرت معصومه سلام الله علیها با همه امکانات موجود در این امر حاضر شده است تا در بزرگترین اجتماع انسانی جهان و نمایش قدرت شیعیان در عالم، جمعیت 4 میلیونی اربعین امسال را با 18 موکبی که فراهم آورده است پوشش دهد و موجب آسایش و رفاه خیل کثیر مشتاقان این سفر معنوی و طولانی گردد.
امید است با کمک همه خادمان مخلص و سخت کوش، پیاده روی اربعین 1396 با شکوه و عظمت هرچه بیشتر برگزار شود و این مراسم که در سالهای گذشته با خدمات فراموش نشدنی بسیاری از شهیدانی همچون سردار سرافراز اسلام حمید تقوی فر که مسئولیت تامین امنیت زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام برگزار می شد، بار دیگر در امنیت و سلامت کامل تمامی ارادتمندان و محبین اهل بیت پیامبر اکرم صل الله عیه و آله و سلم برگزار شود.

سید رضا طباطبایی

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com