کد خبر ۳۸۳۸۵ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۹
به پاس کسب نخستین مدال برنز جهان صورت گرفت:

استقبال پرشور قمی‌ها از ستاره فوتسال قم در بازگشت از جام جهانی 2016

حسن‌زاده پرافتخارترین فوتسالیست استان قم است که در فوتسال موجب سرافرازی و خوشنامی فوتسال قم در میادین داخلی و برون‌مرزی شده است با اظهار اینکه این مدال را تقدیم به بچه محل های خود در نیروگاه می کند اظهار داشت :خوشحالم که جزیی از تاریخ‌سازی تیم ملی بودیم/ مهم کسب مدال بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی‌اصغر حسن‌زاده نماینده فوتسال استان قم در مسابقات جام جهانی فوتسال 2016 بود و امروز همراه با سایر ملی‌پوشان از این بازی‌ها به کشورمان و شهر مقدس قم بازگشت و به شکلی با شکوه مورد استقبال علاقه‌مندان به فوتسال و طرفداران این رشته ورزشی پرمخاطب در قم واقع شد.

به دلیل موفقیت حسن‌زاده و دیگر ملی‌پوشان در کسب مدال برنز و عنوان سوم مسابقات جام جهانی 2016 فوتسال در کشور کلمبیا، قمی‌ها امروز برای این فوتسالیست ارزشمند سنگ تمام گذاشتند و با حضور در فرودگاه از وی در بازگشت به کشورمان و شهر مقدس قم استقبال باشکوهی داشتند.

درخشش علی‌اصغر حسن‌زاده و دیگر ملی‌پوشان ایران در این رقابت‌ها نشان داد که سطح فوتسال ایران فراتر از سایر کشورهای قاره کهن است و ایران در پنجمین حضور خود در ادوار هشت‌گانه مسابقات جام جهانی توانست برای دومین بار به نیمه نهایی راه یافته و برای نخستین بار مدال برنز و مقام سوم این میدان بزرگ را به دست بیاورد تا هم اعتبار فوتسال خود را بالا ببرد و هم برای قاره آسیا افتخارآفرین شود.

علی‌اصغر حسن‌زاده که فوتسال خود را از تیم باشگاهی ارم‌کیش قم آغاز کرده و نزدیک به یک دهه است که در تیم ملی فوتسال کشورمان بازی می‌کند، افتخارات و عناوین بسیار زیادی را با پیراهن تیم ملی فوتسال برای ورزش قم به ارمغان آورده بود اما موفقیت در کسب مدال برنز جام جهانی فوتسال ارزشمندترین موفقیت تاریخ ورزش قم در رشته ورزشی فوتسال به شمار می‌رود.

این در حالی است که بازی‌های جام جام جهانی فوتسال در سال 2016 با حضور 24 تیم برتر از قاره‌های مختلف دنیا به میزبانی کشور کلمبیا برگزار شد و برای نخستین‌بار تیم ملی فوتسال کشورمان توانست رتبه سوم را در تمام ادوار جام جام جهانی به خود اختصاص بدهد.

فوتسال ایران در پنج دوره از مسابقات جام جام جهانی فوتسال در سال‌های 1992، 2000، 2008، 2012 و 2016 حضور داشته است و تنها دو بار موفق به کسب مجوز حضور در جمع چهار تیم برتر مرحله پایانی را به دست آورده و یک عنوان سومی و یک عنوان چهارمی را از آن خود کرده است.

تیم ملی فوتسال ایران به عنوان قهرمان 12 دوره از 14 دوره بازی‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا و به عنوان پرافتخارترین تیم فوتسال قاره کهن با قهرمانی سال 2016 جام ملت‌ها برای پنجمین بار مجوز حضور در جام جام جهانی فوتسال به میزبانی کشور کلمبیا را به دست آورد و به عنوان شگفتی‌ساز جام جهانی به مقام سوم دست یافت.

در این جام علی‌اصغر حسن‌زاده تنها ملی‌پوش فوتسال استان قم بود که برای سومین دوره متوالی حضور در جام جام جهانی فوتسال را تجربه کرد و البته در مقایسه با دو دوره قبل با تجربه بالاتر خود هم به تیم ملی فوتسال کمک بیشتری کرد و هم اینکه با تیم ملی ارزشمندترین و بهترین عنوان ایران در تمام ادوار جام جام جهانی فوتسال یعنی مقام سوم جام جام جهانی 2016 را در کشور کلمبیا به دست آورد.

این بازیکن 29 ساله و یک متر و 69 سانتیمتری از 11 سال قبل که با پیراهن تیم باشگاهی ارم‌کیش قم نخستین تیم باشگاهی خود در لیگ برتر فوتسال ایران به تیم ملی فوتسال کشورمان دعوت شد تا کنون به طور ثابت در تیم ملی حضور دارد و سه دوره جام جام جهانی و پنج دوره بازی‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا را تجربه کرده است و تنها فوتسالیست قمی است که از جام جهانی مدال گرفته است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com