کد خبر ۳۸۴۰۱ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
پاسخ یک اصلاح طلب به علی مطهری ؛

شب عاشورا، شب عزاست، نه فوتبال!

برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی در شب عاشورا و نامه علی مطهری در واکنش به سخنان آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سبب شد تا افشین علا شاعر اصلاح طلب بنویسد: کدام هزینه؟ نهایتا از قبل، باخت را بپذیریم! آیا این باخت به هزار پیروزی شرف ندارد !؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی در شب عاشورا و نامه علی مطهری در واکنش به سخنان آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سبب اظهارنظرهای مختلفی شده است.

افشین علا شاعر اصلاح طلب که در جریان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای کاندیداتوری ثبت‌نام کرد و رد صلاحیت شد، خطاب به علی مطهری نایب رئیس مجلس  و در پاسخ به نامه او به آیت‌الله یزدی در کانال شخصی‌اش نوشت :

«حضور گرامی جناب دکتر علی مطهری باسلام و احترام. این اولین باری بود که با خواندن نامه شجاعانه دیگری ازشما احساس غرورو شادی نکردم! اگر مخالفان اصلاحات و اعتدال بنا را براین گذاشته اند که هر چه ما بگوییم به انکار آن برخیزند، آیا ما نیز باید همین رفتار را با آنها داشته باشیم؟!
بدیهی است بنده نیز انتقاد های فراوانی به بزرگاني  چون آیت الله یزدی دارم، اما این دلیل نمی شود که با نظرات بحق آنان هم مخالفت کنیم! می دانم شرع در خصوص بازی فوتبال در روز تاسوعا یا عاشورا حکمی ندارد. ولی هر مسلمان شیعه ای در این دو روز خاص به چهارچوب هایی پایبند است که بسیاری از آنها نه تنها بی مبنا نیست که مایه افتخار ماست. بله فوتبال مهم است، ولی احساسات اکثریت مردم سوگوار سالار شهیدان (ع)  مهم تر از آن است.
آن قدر مهم که به احترام آن از بازی فوتبال در شب عاشورا صرفنظر کنیم! فرمودید هزینه به کشور وارد می شود! کدام هزینه؟ نهایتا از قبل، باخت را بپذیریم! آیا این باخت به هزار پیروزی شرف ندارد؟ جسارتا ارتباط دادن این گونه تحفظ ها و پرهیزها به رفتارهای مشابه کلیسای کاتولیک در قرون وسطی! از جنابعالی بعید بود.
همین طور ادعای دین گریز شدن مردم با اصرار بر این گونه چهارچوب ها و حساسیت ها. شما هم خودتان عالمید هم یادگار علامه شهیدی هستید که پرچمدار مبارزه با خرافات و بدعت های عاشورا بود. اما فکر نمی کنم حفظ حرمت عاشورا و پرهیز از اموری که مستلزم شادی، رقابت و هیجان است، ربطی به این بدعت ها داشته باشد. شب عاشورا شب عزاست، نه فوتبال. جسارت بنده را ببخشید .»

پیش تر آیت‌الله محمد یزدی رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به جریان بازی فوتبال تیم ملی ایران با کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی که قرار است در شب عاشورای در استادیوم آزادی تهران برگزار شود فرموده بودند که: "شما را نصیحت نمی‌کنم بلکه از شما می‌خواهم این بررسی را انجام دهید و اگر قرار است تعطیل شود بهتر از حرمت شکنی است. اگر قرار باشد که برای حفظ حرمت عاشورا قبل از مسابقه مداحی صورت بگیرد، پس از گل توسط ایران آیا کسی خوشحالی نخواهد کرد و آیا می‌توان جلوی خوشحالی مردم را گرفت؟" و علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به ایشان رویکرد وی درباره مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی را غیرقابل هضم دانست و نوشت که چنین اظهاراتی عده‌ای را از دین گریزان می‌کند!

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
1
۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰

عجب!!!!!

پاسخ
1
۲۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۹

علی مطهری یک مرد است در مقابل هزاران نامرد، قطعا برای علی مطهری حفظ حریم سید الشهداء علیه السلام مهمتر است، اما برای خیلیها یک بازیچه سیاسی است.
واقعاً دل شما و اربابانتان برای امام حسین (ع) سوخته؟
مگر صدا و سیمای خود شما در شب عاشورا از فیلم پخش کردن و برنامه های آموزشی و... می گذرد؟

پاسخ