کد خبر ۳۸۴۴۲ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۳
آیت‌الله جوادی آملی:

مبارزه با صهیونیست‌ها و آل‌سعود برای گرفتن خون‌بهای سید الشهدا(ع) است

یکی از مراجع تقلید گفت: کسانی که با صهیونیست‌ها یا با آل‌سعود مبارزه می‌کنند، خون‌بهای حسین‌بن‌علی(ع) را می‌گیرند برای اینکه شعار رسمی ما این است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق هفتگی خود که در نمازخانه بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان حسین بن علی(ع) بیان کرد: جمله «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا [و اجورکم] بِمُصَابِنَا بِالْحُسَیْنِ(ع) وَ جَعَلَنَا وَ إِیَّاکُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ» شعار رسمی ما در ایام محرم است که شامل دو بخش می‌شود، بخش اول این است که ما مصیبت‌‌زده‌ایم و سوگوار، اجر ما از ذات اقدس الهی باشد. خدای سبحان به همه عزاداران اجر سوگواری را مرحمت کند و می‌گوییم «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا [و اجورکم] بِمُصَابِنَا بِالْحُسَیْنِ(ع) » نه‌تنها اجر بدهد اجر مهم و عظیم عطا کند.

وی با بیان اینکه شعار رسمی ما گرفتن خون‌بهای حسین (ع) از ظالمین است، بیان کرد: این جمله «وَ جَعَلَنَا وَ إِیَّاکُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ» یعنی خدایا آن توفیق را به ما مرحمت کن که ما خون‌بهای حسین‌بن‌علی(ع) را از ظالمان بگیریم. این دعا و شعار رسمی ما شیعه‌هاست. این بخش دوم برای همیشه یک پیام زنده‌ دارد و عاشورا را برای همیشه زنده نگه می‌دارد. ما در این دعا از ذات اقدس الهی مسألت می‌کنیم آن توفیق را به ما بدهد که ما خون‌بهای حسین‌بن‌علی(ع) را بگیریم.

آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن فرمود هر کس مظلومانه کشته شد ما برای اولیای او حقّ قصاص قائلیم و ما فرزندان حسین بن علی(ع) هستیم. پدر ما را شهید کردند و ما حق داریم خون‌بها بگیریم. ما فرزندان حسین بن علی(ع) هستیم برای اینکه وجود مبارک پیغمبر(ص) اعلام رسمی کرد و فرمود ما حاضریم شما را به‌عنوان فرزندی قبول کنیم بیایید بچه‌های ما بشوید «أنا و علی ابوا هذه الامة». امام هر عصری همین شعار را دارد و وجود مبارک حسین بن علی(ع) هم می‌فرماید بیایید فرزند ما بشوید ما هم شیعه او شدیم، پس پدر ما را شهید کردند و ما تا روز قیامت حق داریم خون‌بهای پدرمان را بگیریم.

وی در ادامه بیان کرد: همان‌طوری که ما فرزندان آن ذوات قدسی هستیم، ظالمان و غاصبان و صهیونیست‌ها و استکبار جهانی هم فرزندان همان‌ غاصبان هستند. این شعار تنها برای ثواب نیست بلکه درس شهادت و درس جهاد است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: پس اینها که در دفاع مقدس و مانند آن با صدامیان یا صهیونیست‌ها یا آل‌سعود مبارزه می‌کنند اینها دارند خون‌بهای حسین‌بن‌علی(ع) را می‌گیرند برای اینکه شعار رسمی ما این است. بنابراین جریان کربلا و شهادت سالار شهیدان برای همیشه درسی و پیامی برای گفتن دارد.

آیت‌الله جوادی آملی به اهمیت حزن و ماتم در ایام عزاداری اشاره کرد و گفت: ریّان‌بن‌شبیب که خدمت امام رضا(ع) مشرّف شد به حضرت عرض کرد غمگین هستید، فرمودند امروز اول محرم است و گریه بر سالار شهیدان فضایل فراوانی دارد آن‌گاه امام رضا(ع) دستورهای متعددی به ریان‌بن‌شبیب داد. وجود مبارک امام(ع) فرمود یابن شبیب! هر وقت به یاد حسین بن علی(ع) و شهدای کربلا افتادی به ذات مقدس حسین بن علی(ع) خطاب بکن بگو «یا لیتنی کنت معکم فأفوز معکم فوزا عظیما». این «یا لیتنی» آرزوی شهادت، جهاد و مبارزه بوده و این پیام زنده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com