کد خبر ۳۸۵۴۸ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۲
مديركل پيشگيری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم خبر داد:

كاهش سد معبر وانت بارها در سطح شهر قم

احمدرضا شفيعی مديركل پيشگيری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: با تدابيری كه از سوی شهرداری قم با هماهنگی سيستم قضايی و انتظامی اتخاذ شد، مشكل سد معبر غيرقانونی وانت بارها در سطح شهر به حداقل رسيده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)، احمدرضا شفيعي با اشاره به اقداماتي كه در راستاي رفع سد معبر وانت بارها در سطح شهر صورت گرفته است، گفت: از سال گذشته تدابيري براي رفع مشكلات شهر در خصوص سد معبر وانت بارها اتخاذ گرديد كه نتيجه آنها اجراي طرح‌هاي متعدد جلوگيري از سد معبر بود.

مديركل پيشگيري و رفع تخلفات شهري شهرداري قم با اشاره به هماهنگي شهرداري با سيستم قضايي و انتظامي در راستاي مبارزه با سد معبر در شهر، گفت: سد معبر وانت بارها چهره شهر را مخدوش كرده بود و بايد فكري جدي براي آن مي شد كه نهايتا با تدبير شهرداري قم و حمايت دستگاه قضايي و انتظامي طرحي براي ساماندهي وانت بارها مشخص شد.

وي به اختصاص پنج مكان در سطح شهر قم براي ساماندهي و استقرار وانت بارها، خاطرنشان كرد: در طول اين طرح از وانت بارها ثبت نام شد و بنا به شرايطي كه وجود داشت مجوزهايي صادر شد تا آنها بتوانند هم در اين مكان ها حضور پيدا كنند و هم در ساعاتي از شب در برخي از خيابان ها كه ترافيك كمتري دارند مستقر شوند.

شفيعي با تاكيد بر اينكه اجراي طرح هاي ساماندهي عموما نيازمند گذر زمان است، گفت: اين طرح از ۱۵ فروردين آغاز شده و به مرور سد معبري كمتري را در سطح شهر از سوي وانت بارها شاهد هستيم.

وي با تاكيد بر برخورد شديد با وانت بارهاي متخلفي كه در طول روز در خيابان هاي شهر اقدام به سد معبر مي كنند، افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از اين طرح، وانت بارهاي متخلف اعمال قانون مي شوند.

مديركل پيشگيري و رفع تخلفات شهري شهرداري قم گفت: البته از ساعت ۲۲ به بعد وانت بارها با رعايت موارد قانوني و عدم توقف در خيابان هاي پر تردد مي توانند در خيابان ها نيز مستقر باشند.

شفيعي خاطرنشان كرد: براساس تبصره يك ماده پنج قانون شهرداري ها ، شهرداري ها موظف هستند نسبت به رفع سد معبر در شهرها اقدام كنند و در اين راستا سيستم قضايي هم بايد حامي باشد تا بتوان نظم شهري را برقرار كرد و در اين زمينه شاهد همكاري مطلوب مديريت شهري با سيستم قضايي و انتظامي هستيم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com