کد خبر ۳۸۵۷۴ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۴
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

ارتقاء کمی و کیفی ناوگان ریلی قم ضروری است

حسن صبوری با تاکید بر این که افزایش ضریب ایمنی و تسهیل ترافیک سفرهای برون شهری جاده ای منوط به افزایش تعداد رام ها و ارتقاء کیفی ناوگان ریلی است ابراز امیدواری کرد: بزودی شاهد افزایش تعداد رام ها و هماهنگی بهتر در خصوص ساعت حرکت آنها با مبداء قم باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ، حسن صبوری در جلسه شورای حمل و نقل استان ضمن اظهار خرسندی از برگزاری نخستین نشست تخصصی شهرسازی ریل پایه که در مهرماه سال جاری به میزبانی قم برگزار شد افزود: خوشبختانه با استقبال خوبی که از راه اندازی قطار حومه ای توسط مردم شده است امیدواریم بار ترافیکی وارده بر خطوط جاده ای استان به خصوص آزادراه قم-تهران کاهش یابد.

صبوری در ادامه به انتزاع مدیریت راهداری از اداره کل راه و شهرسازی به سازمان حمل و نقل و پایانه ها اشاره کرد و گفت: امیدواریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای با برنامه ریزی صحیح در جهت افزایش ایمنی تلاش نماید و به خصوص با توجه به نزدیکی فصل سرما، تمهیدات لازم را پیش بینی کرده و در انجام وظایف بیش از پیش موفق باشد.

مدیرکل راه آهن استان قم نیز در این جلسه، به اجرای طرح تبدیل ایستگاه راه آن مرکزی قم به ایستگاه تبادل سفر کشور که با جدیت خاصی از سوی وزیر راه و شهرسازی پیگیری می شود اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح بزرگ شاهد تحولی چشمگیر در بحث حمل و نقل کشور باشیم.

فرشاد زادخور در ادامه با اعلام خبر اضافه شدن 2 رام قطار مسافری پنج ستاره فدک به مجموعه قطارهای مسافری حرم به حرم(قم - مشهد) از اول آبان ماه سال جاری اظهار داشت: با اضافه شدن این 2 رام قطار مسافری شاهد افزایش 50 درصدی ناوگان ریلی حرم به حرم خواهیم بود.

به گفته وی، با اضافه شدن این 2 رام قطار، مجموع قطارهای این محور به 6 رام در روز خواهد رسید.

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم نیز در این جلسه به اقدام های انجام گرفته جهت پوشش مناسب سفرهای اربعین پرداخت و افزود: هماهنگی های خوبی با شرکت های حمل و نقل جهت سرویس دهی زائران حسینی در ایام اربعین صورت گرفته است .

وی افزود: جهت نظارت و رفع مشکلات نماینده ای از این اداره کل در پایانه مرزی مهران مستقر می شود.

هم چنین مدیرکل هواشناسی استان قم با اعلام این که این استان در زمینه خشکسالی های سال های 94 و 95 در رده سوم کشوری قرار دارد گفت: پیش بینی این سازمان در خصوص وضعیت آب و هوایی قم طی سال جاری، بارندگی نرمال است و نباید منتظره واقعه خاصی بود.

یحیی زارع، گرد و خاک و افزایش غبار را از دلایل خشکسالی دانست و گفت: طی سال جاری شاهد 59 روز گرد و غبار بوده ایم که این میزان در سال گذشته 109روز بوده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com