کد خبر ۳۸۵۸۱ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۴
معاون سازمان اوقاف در قم:

کارگروه تبلیغ با حضور ۱۱۰۰ روحانی ویژه پیاده‌روی اربعین تشکیل شد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۱۱۰۰ روحانی در کارگروه تبلیغ برای پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰۰ مبلغه نیز فعالیت دارند که در موکب‌های ویژه بانوان حضور یافته و به تبلیغ می‌پردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد شرفخانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف در قم با اشاره به جایگاه اربعین حسینی در معارف اسلامی اظهار داشت: اجتماع اربعین تجلی ایمان و ارادت مردم به اهل‌بیت(ع) است و باید در این مسیر اهداف قیام امام حسین(ع) را برای مردم تبیین کرد.

وی با بیان اینکه باید وحدت و آموزش‌های دینی در این مراسم حفظ شود افزود: حضور گسترده مردم در این مراسم وظیفه مسئولان اجرایی و فرهنگی کشور را بیشتر می‌کند که در این راستا کارگروه تبلیغ با حضور برخی دستگاه‌ها و نهادها تشکیل‌ شده است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه پس از جلسات مختلف محتوا، نوع اعزام‌ها و نظام‌نامه آموزشی اقامه نماز تدوین‌شده است تصریح کرد: مبلغان آموزش‌ دیده در مسیر پیاده‌روی اربعین، مرز ایران و عراق و شهرهای مذهبی حضور خواهند داشت.

شرفخانی با اشاره به محورهای مختلف کارگروه تبلیغ گفت: پاسخگویی به سؤالات شرعی مردم و ارتقای سطح معرفتی زائران در دستور کار اوقاف کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح 1100 روحانی پس از ثبت‌نام و طی کردن مراحل آموزشی حضور خواهند داشت گفت: از این تعداد 100 مبلغه نیز فعالیت دارند که در موکب‌های ویژه بانوان حضور یافته و به تبلیغ خواهند پرداخت.

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی اربعین با تأکید بر وجود همدلی میان مجموعه‌های تبلیغی بیان کرد: ثبت‌نام در کل کشور از طریق سایت الاربعین و سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شد و مبلغان با ثبت‌نام در این سایت با شرکت در دوره‌های آموزشی آماده تبلیغ در اربعین حسینی می‌شوند.

شرفخانی بیان کرد: در دور شهر کاظمین و سامرا کمیته‌های فرهنگی و آموزشی اربعین فعالیت تبلیغی خواهند داشت و محور فعالیت‌های مبلغان نشر معارف اهل‌بیت(ع) و مباحث وحدت‌آفرین، آداب زیارت و معرفت زیارت و همچنین دشمن‌شناسی و بصیرت افزایی خواهد بود.

وی با اشاره به همکاری و هماهنگی‌های صورت گرفته با طرف عراقی به‌منظور پوشش برنامه‌های تبلیغی گفت: مقرر شده که از ترویج فعالیت‌های سیاسی جلوگیری به عمل آید تا به وحدت میان مسلمانان کمک شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: این طرح 10 روزه خواهد بود اما در برخی از مناطق این طرح متغیر خواهد بود همچنین سعی بر این است که طلاب به اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در زمینه شبهه‌ها مطرح‌شده از سوی فرقه‌های انحرافی بپردازند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com