کد خبر ۳۸۵۸۳ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۴
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

استان قم ۸ مدال جهانی در شش ماه نخست سال جاری کسب کرده است

حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: استان قم در شش ماه گذشته ۸ مدال جهانی از مسابقات جهانی در رشته‌های کشتی، فوتسال، جودو، تکواندو و رزمی کسب کرده است که دو مدل از این مدال‌ها برای نخستین بار در تاریخ استان رقم خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ، حسن عابدی در جلسه شورای ورزش همگانی که پیش از ظهرامروز در سالن امام جواد استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال از سوی وزارت ورزش و جوانان سال تربیت بدنی و ورزش با شعار سلامت، افتخار و معنویت در ورزش نامگذاری شده است، اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی از سوی اداره کل ورزش و جوانان در هفته تربیت بدنی تهیه، تنظیم و تدوین و درحال اجرا است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی مهم‌ترین بخش از برنامه‌های هفته تربیت بدنی است که برنامه‌های متنوعی را در دستور کار قرار داده‌اند و به صورت کتبی نیز در اختیار به اداره کل ورزش و جوانان اعلام کرده‌اند.

عابدی با بیان اینکه دو هدف نهادینه کردن فرهنگ ورزش در میان خانواده‌ها و ورزش فرهنگی را اداره کل ورزش و جوانان دنبال می‌کند، افزود: ورزش کردن پویایی و نشاط را به همراه خواهد داشت از این رو وزارت ورزش و جوانان با شعار عدد 1345 ورزش را در میان جامعه ورزش را در خانواده‌ها و سطح جامعه ترویج خواهد داد.

وی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی بر پرورش جسمی تأکید بسیاری شده است، خاطر نشان کرد: باید خانواده‌ها به پرورش روحی و جسمی اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه دررشته‌هایی از جمله بدمینتون،، تنیس، دو ومیدانی و شنا آموزش و پرورش موفق عمل کرده است، گفت: در گذشته توسعه ورزش همگانی را در دستگاه‌های اجرایی کمتر داشتیم اما در این دو سال اخیر سازمان فرهنگی، هنری شهرداری قم تلاش زیادی در این زمینه داشته است.

عابدی با بیان اینکه تمام نهاد‌ها و ارگان‌ها باید پای کار بیایند تا به هدف مطلوب دست یابیم، گفت: اداره کل ورزش و جوانان و به تبع آن وزارت ورزش و جوانان به تنهایی قادر به انجام همگانی کردن ورزش نخواهد بود و نیازمند اهتمام همگانی در این رابطه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای نخستین بار استان قم به عنوان استان بر‌تر معرفی شد، گفت: استان قم در شش ماه گذشته 8 مدال جهانی از مسابقات جهانی در رشته‌های کشتی، فوتسال، جودو، تکواندو و رزمی کسب کرده است که دو مدل از این مدال‌ها برای نخستین بار در تاریخ استان رقم خورد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: 5 مدال نیز از مسابقات قهرمانی آسیا کسب کردیم که برای نخستین بار کسب مدال برنز رشته رزمی بازیهای ساحلی افتخاری برای استان قم بود همچنین در رشته والیبال نشسته مدال طلا را یکی از ورزشکاران کسب کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com